Jump to content
Just nu i M3-nätverket

X11 både installrat och inte?

Tobberoth

Recommended Posts

Jag försöker installera OpenOffice. Tyvärr kan inte programmet starta, för jag har inte Apple X11. Så jag tänkte "toppen, då laddar jag helt enkelt ner det". Laddade ner Apple X11 1.0 och försökte installera.

"Du har nyare mjukvara på denna disken". jasså? Så plötsligt har jag X11? Fast Openoffice och spotlight inte hittar det?

Hur fixar jag det här problemet? X11 finns INTE på min MacBook installationsdisk (tillskillnad från vad jag läste på ett annat mac forum).

Gav MacBook Tiger Installation CD en ny chans och hittade den correcta Optional Installs paketen. Med den installerade jag X11 på nån minut och nu funkar allt fint :)

• 1 year later...

Jag har väldigt mycket samma problem.. Tyvärr verkar det som att det inte följt med NÅGON skiva till min Mac Mini från 2005.. Men jag löser kanske det på annat sätt.

Vet någon varför det inte dyker upp ett x11program fastän man installerat det typ tre ggr? Darwine funkar inte, vilket indikerar på att x11 inte blitt installerat.

gorancarlsen

Den version som finns att ladda ned är felaktig. Varför just den finns kvar är en gåta. Använd den som finns på installationsskivan, den fungerar.

I forumet finns en tråd om detta. Sök och kolla för i en av dessa trådar finns även länk till den korrekta X11.

Mitt råd är att använda NeoOffice i stället. Den kräver inte fönsterhanteraren X11 och den har ett mycket Macigare utseende i dialogrutor och annat.

Den version som finns att ladda ned är felaktig. Varför just den finns kvar är en gåta. Använd den som finns på installationsskivan, den fungerar.

I forumet finns en tråd om detta. Sök och kolla för i en av dessa trådar finns även länk till den korrekta X11.

Mitt råd är att använda NeoOffice i stället. Den kräver inte fönsterhanteraren X11 och den har ett mycket Macigare utseende i dialogrutor och annat.

Mkay.. men funkar det som x11 när det gälelr att installera darwine?

Det hela med att kunna köra .exe verkar lite skumt med tanke på att det förmodligen hade varit standard om det verkligen funkat som det ska..

Sådär: Nu är det fixat, jag hittade länken och laddade ner det, och det funkarr! :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...