Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airportuppdatering 2006-001


Pocahontas

Rekommendera Poster

Det har kommit en Airportuppdatering i Programuppdatering som heter 2006-001

 

Vill utfärda en liten "varning", åtminstone om ni har en Intel (har inte laddat ner förr PPC ännu) att den var nära att ge mig skrämselhicka, och jag svor några fula ord under uppstarten, ty en omstart krävs efter installation.

 

Först grå skärm med det roterande kugghjulet, under lång tid, hav tålamod :superirriterad:

Därefter helt blå skärm, säkert en minut, så kom det äntligen ett roterande kugghjul där också, som försvann, och kom tillbaka, sedan kom inloggningsrutan..

 

Så få inte panik och stäng av datorn, utan låt den stå och gå, säg gärna några fula ord om Apple, som borde gett en vink om att uppstarten kan ta tid.

 

Detta är första gången sen i Maj som någon programuppdatering "strulat" i min Mac Mini :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motsvarande för PPC heter visst 2006-005 och kallas Säkerhetsuppdatering av nån anledning och uppförde sig helt OK när jag installerade den på vår iMac globe som har 10.3.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit en Airportuppdatering i Programuppdatering som heter 2006-001

 

Vill utfärda en liten "varning", åtminstone om ni har en Intel (har inte laddat ner förr PPC ännu) att den var nära att ge mig skrämselhicka, och jag svor några fula ord under uppstarten, ty en omstart krävs efter installation.

 

Först grå skärm med det roterande kugghjulet, under lång tid, hav tålamod  :superirriterad:

Därefter helt blå skärm, säkert en minut, så kom det äntligen ett roterande kugghjul där också, som försvann, och kom tillbaka, sedan kom inloggningsrutan..

 

Så få inte panik och stäng av datorn, utan låt den stå och gå, säg gärna några fula ord om Apple, som borde gett en vink om att uppstarten kan ta tid.

 

Detta är första gången sen i Maj som någon programuppdatering "strulat" i min Mac Mini  :fundersam:

403433[/snapback]

 

Hmm airportupdatering, vad är det den gör? De har inte fixat krascher va? *hoppas*

Eller försökr de täppa till de säkerhetshål som demonstrerades på ett hackerkonvent nyligen?

*tror*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på uppdateringen igårkväll. Efter en omstart, lite längre än vanligt fungerar allt som det ska. På alla macarna. Inga problem alls att rapportera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...