Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bedrar iTunes Store sina kunder

Tubular

Recommended Posts

Här om dagen köpte jag en låt på iTunes Store, där står det klart och tydligt att denna låt kostar 9:- köper man hela albumet som innehåller denna enda låt så kostar det 9:-

På min bank är 18:- reserverat för ett köp. I min historik på iTunes står det att jag har betalat 13.50:- för låten

Dessutom ser jag att jag betalat 18:- för ytterligare en låt jag köpt tidigare i år. Resterande låtar har kostat 9:- styck.

Skrev till apple om problemet och fick följande förklaring idag:

"Dear Thomas,

Like many stores, the iTunes Store submits an authorization request to your credit card company to verify that your account has sufficient credit to cover the amount of sale. This is a temporary authorization hold (not an actual charge) and will usually be removed by your bank within 24-48 hours.

On 9/20/06, Apple submitted an authorization request to your bank in the amount of $18. Once your bank verified your credit card, Apple charged $13.50 to your credit card for your purchase.

If you have any questions about whether an amount found on your online statement is an authorization request or a charge, or when the authorization hold will be removed from your account, please contact your credit card company or financial institution.

To review your iTunes Store account's purchase history, follow these steps:

1) Open iTunes.

2) Click on the green Music Store icon in the Source list.

3) Click in the Account field (located in the upper right corner).

4) Enter the account's username and password.

5) Click the View Account button.

6) Click the Purchase History button.

The purchase history will display the most recent purchases first. To view details of any purchase, click the arrow to the left of the order date.

Sincerely,

Pete"

Plockar in lite bilder för att förklara extra.

Som ni ser har De fyra låtarna advertising space, Marble House, Jag hatar att jag älskar dig... och Love Generation kostat exakt 9:- styck

Varför kostar då Sjumilakliv 13.50:- och aint noBody hela 18:-

post-11390-1158867651.gif

post-11390-1158867680.gif

vad har slutligen dragits från ditt konto? Preliminärdebiteringar kan ligga och skräpa några dagar, men ska sedan försvinna. Jag har också varit med om att ITMS debiterat dubbelt, men det har sedan försvunnit.

Och varför Martin Stenmark skulle kosta 13,50 har jag ingen vettig förklaring till...

Det senaste inköpet "Sjumilakliv" är inte färdigbehandlat på banken än. Står bara att 18:- är reserverat för ett köp.

Vad som försvann från kontot i vintras när de andra fyra låtarna är inköpta kan jag inte svara på så här långt efteråt. Men där är ju iaf en skum summa på 18:- för en låt, de andra fyra verkar ju som sagt var ha kostat 9:- styck.

Och så Sjumilakliv för 13,50:- det är ju helt galet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...