Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visual Studio


microslav

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av utveckling av programvara för windows i mac os x? Jag skulle verkligen behöva köra Visual Studio .NET och undrar då om bästa lösning för detta. Antar att jag kan bara köra en windowspartition på min intel-mac men det skulle vara intressant att höra hur det funkar om jag kör en emulator i os x.

 

Hoppas på hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en Intel-Mac ska du inte emulera, då ska du virtualisera. Då kan du köra en virtuell dator i datorn t ex med Parallels Desktop eller VMWare Workstation. Det går i princip i full hastighet och Visual Studio ska inte vara några problem.

 

http://www.parallels.com/en/products/workstation/mac/

http://www.vmware.com/mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja mellan att köra Parallels eller Boot Camp. Fördelen med Parallels är, vad jag har förstått, att du ska kunna köra Mac OS X och Windows samtidigt. Boot Camp kan inte ha båda systemen i gång samtidigt, har jag för mig.

 

Två system samtidigt kräver dock rejält med RAM.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja mellan att köra Parallels eller Boot Camp. Fördelen med Parallels är, vad jag har förstått, att du ska kunna köra Mac OS X och Windows samtidigt. Boot Camp kan inte ha båda systemen i gång samtidigt, har jag för mig.

 

Två system samtidigt kräver dock rejält med RAM.......

404386[/snapback]

Boot Camp är ett verktyg för Mac OS X som består av en guide där du partitionerar startskivan utan att behöva formatera den. Du delar då upp den i en del som Mac OS X tar hand om och en del som Windows kommer att ta hand om. Dessutom låter Boot Camp dig bränna en CD-skiva med drivrutiner till Windows. Efter det används inte Boot Camp längre. Macen klarar själv att starta i Windows. Boot Camp är en assistent som hjälper till vid installationen av Windows. Inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...