Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Busenkelt att blåsa a-kassan


Pocahontas

Rekommendera Poster

Det är då själve f-n att det finns folk som blåser samhället på pengar som rättmäteligen inte tillhör dem.

Straffen är säkert alldeles för lindriga, borde vara offentlig prygel.. :byrakrat:

Det är inte heller samhällets bottenskikt som ägnar sig åt bedrägerierna enligt denna artikel

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...0728&categID=35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Bidragsfusket är väldigt utbrett i Sverige. Det är inte bara a-kassan folk lurar. Även för försäkringskassan är det svårt att kontrollera vilka som egentligen skall ha pengar... :bla::ThumbsDown: .

 

Det finns ett väldigt roligt klipp från varan-tv, där det står på en löpsedel "det var jätteenkelt, alla borde göra det"

 

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävligt irriterande när man själv fick processa 7 månader ända upp till länsrätten för att få a-kassa man var berättigad till.

 

det bevisar återigen att det inte lönar sig att vara hederlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är det som har bostadsbidrag och ändå full ersättning från försäkringskassan.

Det är ju bara att samköra register så tjänar staten in 100 miljarder lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är det som har bostadsbidrag och ändå full ersättning från försäkringskassan.

 

 

Nu vet jag inte vad du tänker på men att ha ersättning från försärkingskassan gör ingen rik. Behövde man inte bostadsbidrag innan gör man det definitiv då........ en annan har varit "anställd" på kassan i snart 4 år..... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du tänker på men att ha ersättning från försärkingskassan gör ingen rik. Behövde man inte bostadsbidrag innan gör man det definitiv då........  en annan har varit "anställd" på kassan i snart 4 år.....  :cry:

403563[/snapback]

 

Jag förstår vad du menar Axelman. Men man samkörde register för bortåt 20 år sedan och då var det många som tjänade betydligt mer än vad de angav till försäkringskassan och var inte berättigade till bostadsbidrag. Men hyran idag, utgör ju en betydligt större del av lönen än vad den gjorde tidigare så det kanske inte lönar sig så mycket på den punkten.

Men det är konstigt att man inte samkör register mer än vad man gör. Men fildelare går att lägga resurser på. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är egentligen något helt annat, men på tal om att samköra register... För några år sedan ringde en kille från Folksam som snackade och snackade i tio år och jag trodde det hade något med min flyttning att göra. När han väl klämmer fram sitt ärende, visar det sig att han försöker värva mig som kund till Folksam.

 

Eeeeeeh...., säger jag, va? Jag trodde jag var kund hos er redan... Sedan tre år tillbaka...

 

Så blir det en liten pinsam tystnad och han ber om ursäkt och säger att de inte samkör några register.

 

Ursäkta? Kan inte Folksam ens se till så deras telefonterrorister inte ringer upp människor som redan är kund hos dem? Är det höjden av... Ja jag vet inte. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är egentligen något helt annat, men på tal om att samköra register... För några år sedan ringde en kille från Folksam som snackade och snackade i tio år och jag trodde det hade något med min flyttning att göra. När han väl klämmer fram sitt ärende, visar det sig att han försöker värva mig som kund till Folksam.

 

Eeeeeeh...., säger jag, va? Jag trodde jag var kund hos er redan... Sedan tre år tillbaka...

 

Så blir det en liten pinsam tystnad och han ber om ursäkt och säger att de inte samkör några register.

 

Ursäkta? Kan inte Folksam ens se till så deras telefonterrorister inte ringer upp människor som redan är kund hos dem? Är det höjden av... Ja jag vet inte.  :armskeptisk:

403655[/snapback]

:armskeptisk::chockadskeptisk::chock::byrakrat::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar Axelman. Men man samkörde register för bortåt 20 år sedan och då var det många som tjänade betydligt mer än vad de angav till försäkringskassan och var inte berättigade till bostadsbidrag. Men hyran idag, utgör ju en betydligt större del av lönen än vad den gjorde tidigare så det kanske inte lönar sig så mycket på den punkten.

Men det är konstigt att man inte samkör register mer än vad man gör. Men fildelare går att lägga resurser på.  :fundersam:

403585[/snapback]

 

Jag vill minnas att skatteverket inrättade en speciell enhet som skulle granska företagsdeklarationer och de drog visst in 100 gånger mer än de kostade....... Det finns pengar att hämta för staten på ett enkelt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att bidragsfusket motsvarar max en procent av skattefusket - som handlar om hundratals miljarder varje år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att bidragsfusket motsvarar max en procent av skattefusket - som handlar om hundratals miljarder varje år.

403696[/snapback]

kan stämma

Anitra beslöt att inte flytta till herrgården efter att skatteverket kollade, det var för långt eller nära för avdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...