Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVI - video adapter krånglar


xterrybozziox

Rekommendera Poster

Hejsan. Har en "mini DVI till video" adapter som jag kopplar mellan min iMac och en scartkabel som sen går in i tvn, för att använda datorn som uppspelningskälla och tvn att titta på. Dessa två kablar har funkat fint fram tills nu, då det plötsligt bara flimmrar på tvn när jag kopplar in kablarna. Har inte rört några inställningar eller nåt på varken tvn eller datorn. De är inte använda särskilt mycket och KAN inte vara slitna! Nån som vet var problemet ligger? Mycket tacksam för svar.

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen in-ut-omkopplare på scartkontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då. Men den står som den ska (som den brukar). I fel läge är tvn bara svart, och då den står som den ska flimmrar bilden då den verkar få nån typ av signal från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra som du, för jag har ingen dvd-spelare hemma och några gånger har jag fått gå in i inställningarna för bildskärmar (med TV'n inkopplad) och då upptäckt att det stått NTSC isf PAL, fast då har bara färgen försvunnit, kanske du kan hitta nått där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

samma sak för mig från min MBP... flimmrar och sedan är det svart/vitt... bra köp den där kabeln ;).. tror dock att det beror på scartkontakten in i tvn som är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...