Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Höger kanal död!


tb3030

Rekommendera Poster

Nu har jag använt min nano i 6 dagar. Inte varje dag, inte hela tiden, men vanlig användning. Typ när jag cyklar till jobbet o. dyl. Men igår när jag skulle lyssna så var ena kanalen stendöd. Mycket märkligt. Jag provade dra lite i kontakten, om den skulle blivit glapp i kontakten, men det kommer inte de vanliga glappar-ljuden då. Nej, den är helt stum, den högra kanalen. SOm om den vägrar att leverera inifrån ipoden på något vis. Jag har bara haft den i min jackficka, och jag pluggar alltid ut kontakten när jag lyssnat klart, så att den inte SKALL bli glapp.

 

Till saken kan höra att min iPod föll i golvet när jag innan gårdagens cykeltur tog på mig jackan så föll Nanon ur fickan, 1 meter ner till hallgolvet. Men ett sånt fall skall väl inte orsaka att ena ljudkanalen dör?? Den ä'r väl inte gjord i porslin heller??

 

F-n vad tråkigt detta är. Går det på garantin tror ni? :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat med andra lurar?

 

Sen kan man väl säga att även om iPoden inte är gjord av porslin, så mår elektronik inte bra av att tappas i backen... :kaffe:

 

Sen behöver man ju inte berätta för Apple att man tappat den i marken när man begär service... :blushing::blushing::blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med andra lurar. Om det verkligen är Nano'n som e paj - och inte lurarna - så begär du en ny. Att du tappat den i backen glömmer du - det hände inte...du har inte tappat den i backen. Du får en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Att tappa den i backen måste den tåla, så det behöver du inte nämna. Det vore som att nämna varje gång du tryckt på den. Det är inget mygel.

 

Men testa nya lurar som ovanstående talare nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Har provat med andra lurar, har också line:at den till min mixer och studerat LED-mätarna, halv signal bara. Jag skall glida förbi macsupport imorgon med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...