Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur många kanaler ljud pallar en Macbook?


mrJE

Rekommendera Poster

Funderar på en macbook men jag är orolig över att den inte ska orka med så många kanaler i Pro Tools och även syncat med reason. Vill inte lägga till o köpa en MBP hade tänkt en vanlig Macbook (2,0 med 1 gigs minne) då den kommer åka mellan hemmet o replokalen. Någon som har erfarenhet om detta? kommer MB:n att koka över totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en musik fråga alltså....

 

vi får höra med våra musik experter i morgon då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Fixade rubriken. Tyvärr är jag dålig på ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör reason och logic för tillfället och det funkar. tänkte ev köra pro tools jag med. Har inte spelat in så många kanaler i logic än men datorn är grymt snabb och orkar väldigt mycket så jag tror absolut inte att det kommer vara några problem. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i pro tools le kan man köra max 32 kanaler audio.

detta lär inte bli några problem, speciellt inte om man kör via en fw-disk. (kom ihåg att koppla disken INNAN digi002/mbox pro. Kör du mbox med usb spelar det ju ingen roll.

 

Däremot om du börjar lassa på pluggar kan macbooken börja strejka... men det är ju en helt annan historia. :)

 

/j.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i pro tools le kan man köra max 32 kanaler audio.

detta lär inte bli några problem, speciellt inte om man kör via en fw-disk. (kom ihåg att koppla disken INNAN digi002/mbox pro. Kör du mbox med usb spelar det ju ingen roll.

 

Däremot om du börjar lassa på pluggar kan macbooken börja strejka... men det är ju en helt annan historia. :)

 

/j.

403799[/snapback]

 

Klart jag måste många använda pluggar!! Men jag lägger ju upp aux-tappning och bussar tex rev. "bränner" även in med audiosuite för att spara lite kraft men kopressorer används däremot mycket. Men när man blir begränsad blir man ju kreativare. Hmm... pc lr mac?! inga snabbkommandon lr alla snabbkommandon?! billig dator lr dyr dator?! ful dator lr snygg dator?! Jag har inte jobbat med mac på 2 år snart men fan vad mycket bättre jag tyckte musikprogrammen var. Har velat investera i en mac länge men de har varit för dyra men nu med macbook så känns det annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...