Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OSX fel...


Dorian Gray

Rekommendera Poster

Gamla, ihopklippta filmsnuttar, tagna ur sitt sammanhang & där merparten handlar om felsägningar alt. fel på andra grejer än just OS X. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det där var inte mycket att komma med. Lite bloopers, nån som inte hittar on-knappen, några felsägningar och nån grej som åkte i golvet.

Kom igen! Vill man baktala MacOS måste man man väl kunna gräva fram nåt bättre än detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det där var inte mycket att komma med. Lite bloopers, nån som inte hittar on-knappen, några felsägningar och nån grej som åkte i golvet.

Kom igen! Vill man baktala MacOS måste man man väl kunna gräva fram nåt bättre än detta!

402756[/snapback]

 

 

 

Vill verkligen inte baktala Mac OS... Men det är bra med självinsikt, det är inte perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill verkligen inte baktala Mac OS... Men det är bra med självinsikt, det är inte perfekt.

402789[/snapback]

Inte är det perfekt alltid- men de där felen var allt patetiska. Absolut inte Microsoft Windows-nivå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill verkligen inte baktala Mac OS... Men det är bra med självinsikt, det är inte perfekt.

402789[/snapback]

 

Nej, jag menade inte att du baktalade, jag menade mer allmänt att om man vill visa att fel kan uppstå i MacOS, så var den där filmen ganska lam. Det var ju mer folk som fumlade, snarare än att MacOS frös.

Jag har heller aldrig trott att MacOS är felfritt, men det är det bästa operativsystem jag har provat - och jag har faktiskt provat några olika. Dyker det upp ett bättre operativ så överger jag MacOS omedelbums. Jag är en stor anhängare av Linux, och i vissa sammanhang, tex för servrar av olika slag anser jag det vara ett minst lika bra operativ som MacOS, även om inlärningströskeln är för hög för den genomsnittlige användaren. Som "vardagssystem" föredrar jag dock MacOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill verkligen inte baktala Mac OS... Men det är bra med självinsikt, det är inte perfekt.

402789[/snapback]

Om det här var ett försök att visa självinsikt har du just gjort bort dig själv rejält. Felsägningar och buggar i demon av betaversioner är varken konstigt eller skamligt.

 

Vill du påtala skit med OS X, fundera t ex på varför det är så svårt att dela ut specifika mappar i nätverket - där ligger Windows i starkt överläge vad beträffar enkelhet, bara högerklicka på en mapp --> "Dela ut".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här var ett försök att visa självinsikt har du just gjort bort dig själv rejält. Felsägningar och buggar i demon av betaversioner är varken konstigt eller skamligt.

 

Vill du påtala skit med OS X, fundera t ex på varför det är så svårt att dela ut specifika mappar i nätverket - där ligger Windows i starkt överläge vad beträffar enkelhet, bara högerklicka på en mapp --> "Dela ut".

403310[/snapback]

 

'

 

En annan sak som en erfaren windowsanvändare saknar är Klipp ut, om man ska flytta runt lite filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara en bug, en applikation som inte gjorde vad den skulle, resten var ju bara roligt klippt, inget annat. Ingen blåskärm alltså.......

 

Ni vet väl alla de klassiska filmerna med gates när han visar nya windows som dyker, här har ni lite liknande filmer om Mac Os X (som inte är så perfekt som många macanvändare vill få det till).

 

http://www.break.com/movies/guess_it_happe...o_macs_too.html

402721[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT angående Blåskärmar:

 

Programmerade i Windows XP x64 igår - lyckades orsaka 5 blåskärmar!

 

CreateProcess med fönsterapplikationer är... jobbigt!

 

Bara för att OSX är överlägset, är det väl ingen som påstår att det är felfritt?

Jaha - för mig är det felfritt. Har aldrig crashat - inte ens en kernel panic! Visst, ibland crashar applikationerna, men det har ju inget med overativsystemet att göra! Försöker du pressa fram negativa samt ogrundade kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT angående Blåskärmar:

 

Programmerade i Windows XP x64 igår - lyckades orsaka 5 blåskärmar!

 

CreateProcess med fönsterapplikationer är... jobbigt!

 

Bara för att OSX är överlägset, är det väl ingen som påstår att det är felfritt?

Jaha - för mig är det felfritt. Har aldrig crashat - inte ens en kernel panic! Visst, ibland crashar applikationerna, men det har ju inget med overativsystemet att göra! Försöker du pressa fram negativa samt ogrundade kommentarer?

403449[/snapback]

Åja. Det är oftast applikationer som crashar på Windows också, tror bara jag varit med om en blåskärm en gång och det var pga att jag laddat ner 3:e parts ljuddrivisar som verkligen inte funkade. Är oftast program som crashar, värst är väl när explorer crashar skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...