Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows på Mac med Boot Camp


cwurfel

Rekommendera Poster

Hej.

 

Dessa frågor riktar sig till de som vet svaret!

 

Jag väntar på min första Mac. Skall bli kul när den kommer den 29:e sept. Hur som helst, jag är en switcher alltså. Jag har hört talas om Boot Camp, Parallels och Virtueo och flera därtill. Men min fråga rör Boot Camp.

 

Läste att man får problem med trådlösa tgb och mus, iSight och remote control i Windows. Finns det ingen som har någon lösning på detta, eller är det smidigare att installera parallels tillsvidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den nya versionen, BootCamp 1.1.1 beta, har dom fixat en del av de problem du beskriver:

 

Ändringar i Boot Camp 1.1.1 beta

Boot Camp 1.1.1 beta innehåller många uppdateringar och

är avsedd för alla nya och gamla Boot Camp beta-användare.

 

Boot Camp 1.1.1 beta innehåller:

 

    * Stöd för de senaste Intel-baserade Mac-datorerna

    * Enklare partitionering med förinställningar för populära storlekar

    * Möjlighet att installera Windows XP på alla interna skivor

    * Stöd för iSight-kamera

    * Stöd för inbyggda mikrofoner

    * Högerklick vid nedtryckning av höger Apple-tangent på Apple-tangentbord

    * Förbättrat stöd för Apple-tangentbord inklusive backstegs-, PrintScreen-, NumLock- och ScrollLock-tangenter

*information hämtad direkt från: http://www.apple.com/se/macosx/bootcamp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När det gäller trådlösa tangentbord och möss,har jag kört med Microsofts Wireless Multimedia keyboard 1.0A och Microsofts Wireless optical mouse 2.0 under MacOsX 10.3 på iBook G4 och MacOsX 10.4 på Macmini dualcore utan problem.

Dessa fungerade också utan problem med Windows 2000 och Windows Vista RC1 på min Macmini.

 

Jag hade dock problem att installera windows 2000 med Wireless-tangentbordet då man behövde trycka en funktionstangent under installationen som inte fungerade.

Jag använde då ett vanligt USB tangentbord(för PC) tillfälligt vid den installationen.

Vista gick att installera utan problem med tangentbordet.

 

Jag uppdaterade Bootcamp mellan de båda installationerna och Vista:n var en ren nyinstallation där jag tog bort den tidigare Windowspartitionen och skapade en ny, då jag inte kunde uppdatera Win2000 till Vista.

 

Jag tycker Vista RC1 är så bra att jag glömmer att gå in i MacOsX....

 

Hälsningar

dannan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...