Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

airport signalstyrka


Frankie

Rekommendera Poster

har haft lite segt internet senaste dygnet, startade dock om modemet och nu verkar det funka fint.

en sak som dock förbryllar mig är att signalstyrkan bara bara e hälften, har den att göra med hur "snabbt" det går??

isåfall borde det kunna gå ungefär dubbelt så snabbt även fast det funkar fint nu!

 

nån som har ngr förslag?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,

 

detta kom lägligt då jag vill låsa mit trådlösa nätverk så bara jag kan surfa på det, hur gör man det??

402611[/snapback]

 

 

Du kan låsa med ett s k MAC-adress-filter. Det gör jag. Det innebär att endast av dig tillåtna datorer får ansluta. Då slipper man krångel med WEP-lösenord, men om du vill, kan du ju ha det OCKSÅ.

 

Vad har du för märke på din trådlösa-Router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en guide för hur du gör (OBS! Jag har suddat ut mina egna MAC-nummer):

 

1. Anslut med Safari till din trådlösa router. Adressen brukar vara http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1.

 

2. Leta upp menyn som heter "Wireless LAN" eller liknande. Det kan se ut ungefär så här: post-8127-1158745896.jpg

 

3. Kolla sedan under "Systeminställningar" för Mac OS X. Välj "Nätverk", sedan "Airport" och klicka på "Ställ in". Det ska se ut så här: post-8127-1158745912.jpg

 

4. Kopiera din MAC-adress och lägg till den till Routerns "Tillåtna adresser". Det kan se ut ungefär såhär: post-8127-1158745922.jpg

 

5. Klicka på "Apply" eller liknande för att ändringarna ska börja gälla. Du kan behöva starta om dator och router för att testa att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack, får väl ha öppet nätverk ett tag till, har en polare som e rätt vass, men hans mac kommer inte förrän nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Apples supportsidor och sök där.

Det borde också finnas instruktioner i manualen om hur man gör.

Använd Airportens administratörsverktyg och logga in på inställningarna i din AE och sedan får du leta dig frasm till inställningqarna för att lägga ett password på ditt trådlösa nätverk.

 

Det är troligen MKT lätt.

 

Lycka till. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...