Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple vs Dell?


analyzethat

Rekommendera Poster

Hittar ingen Dell modell med Två 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon. Skall argumentera för att köra Mac. Behöver hjälp med jämförande PC. Riskerar att få en HP med P4...

 

Hjälp!

 

Skulle vilja finna något som motsvarar en Mac Pro med följande spec

 

Två 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon

2 GB (4 x 512 MB)

ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dubbellänkad DVI)

250 GB, 7200 varv/minut, seriell ATA, 3 Gbit/s

En 16x SuperDrive-enhet

Apple Keyboard och Mighty Mouse

Mac OS X

Fem USB-portar

Två FireWire 400-portar

Två FireWire 800-portar

 

Ps. Ja jag har sökt men fann ingen ny jämförelse... ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågar du på Macforum om Dell?

 

Du skriver inte vad du skall använda datorn till?

 

Skall du producera musik skall du självklart ha en Intel Mac då kan du ju köra OS X och Windows xp på samma dator.

 

 

Har haft en Dell och windows tidigare innan jag tröttnade på blåskärmar och div problem.

 

Om du väljer en ny Mac har du en fullt fungerande musikdator, behövs inte ens byta ut ljudkortet för det som redan finns i burken brukar fungera fint som attans.

 

Ärligt talat så finns det ingen dator hos Dell som kan jämföras med en Mac för musik men för andra ändamål kanske?

 

Jag kommer aldrig att byta tillbaka till PC burk men jag kommer nog att installera Windows i min kommande MacPro.

 

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla den här jämförelsen:-)

 

Det är väl den snabbaste jag kommit på... finns i en tråd på detta forumet :elaktflin:

 

Visar att Macen är minst lika snabb, lika bra om inte bättre på väldigt många sätt och dessutom väldigt mycket billigare. Borde vara ett stort plus för en eventuell arbetsgivare.

 

Lycka till i din kampanj!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycks som Dell just nu är i exakt samma prisklass, eller billigare! :( De har inte en 2,66 Ghz kvar längre.

 

Skall använda den för grafiskt arbete, men de har företagspolicy på att köra windows...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju köra windows på mac pro ju :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte tidigare att konfigurera en Dell på Dells hemsida så att den skulle bli identisk med Mac Pro. Men det gick inte. Förstår inte hur de som lyckats gjort. Kanhända funkade det bara i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...