Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Core 2 Duo

Kyoushi

Recommended Posts

Hej allesammans

Jag är en student som är hemskt ivrig på att få byta från PC till Mac, närmare bestämt MacBook, men har hört att en ny version är på gång. Känns lite trist att köpa något och så kommer en ny, bättre version precis efter. Nu är det så att vad jag förstår så är skillnaden ganska marginell samt att datorsituationen i hemmet är långt ifrån ideal, så jag skulle vilja veta exakt vad det är jag väntar på och ungefär hur länge jag måste vänta? Åker till Japan i januari så då ska jag ha köpt något oavsett men har fått intrycket av att det är nu i höst som den ska komma.

Tack på förhand

/Kyoushi

När den kommer är det ingen som vet men det finns flera rykten som hävdar att det kommer komma en uppdatering innan jul.

Se exempelvis:

Full Laptop Refresh By Holidays?

MacBook Pro Upgrade At Photokina?

Men en del tror att MacBooken kommer få uppdateringen efter MacBook Pro:n så den kanske kan komma efter jul.

Det du får av uppdateringen är troligtvis en Core 2 Duo processor men vad mer är svårt att säga. Apple kanske skickar med mer minne från start som de gjorde när de uppgraderade iMac:arna och förhoppningsvis så fixar de alla barn-sjukdomar på dem.

Core 2 Duo är uppgraderingen på Core Duo. Den har två kärnor precis som Core Duo. Skillnadena är att den är en 64-bitars processor och att den drar mindre ström sammtidigt som den är snabbare. Den är 20% mer effektiv än Core Duo med samma mängd ström. Den sägs också vara kallare än vad Core Duo:n är eftersom att den gör samma sak men för mindre ström. Så både kallare och längre batteritid kan förväntas. Den ska inte heller kosta mer än vad Core Duo:n kostar idag.