Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tanka musik...


Pennywise

Rekommendera Poster

lagligt!? Finns någon "tanka-så-mycket-musik-som-du-vill-för-200:-/mån-lagligt" som inte är skyddad av DRM-liknande skydd och som funkar för iPod/Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är längre, men det fanns iaf en rysk sida som sålde DRM fria mp3 låtar. Det var väl ett himla stohej kring dem ett tag och de hävdade att enligt rysk lag så var verksamheten fullt laglig, bla bla. Står lite om dem på Aftonbladet ser jag: http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,689372,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste faktiskt idag om emusic!

402176[/snapback]

 

Tack för tipset men...nja..."We may add, delete or modify any of the aspects of our Service and/or any of the terms and conditions contained in this Agreement at any time in our sole discretion."

 

Dom förbehåller sig alltså rätten att ändra avtalet hur och när dom vill. Sedan kan man bara ladda ner 90 låter/mån som mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det blir svårt att hitta någon serviceleverantör (oavsett typ av service) som inte förbehåller sig rätten att ändra en massa saker...

 

Personligen är jag algerisk mot abonnemang, vilket gör mig tveksam... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Www.gomusic.ru

 

Rysk sida, ett helt album för 0,60 dollar

402342[/snapback]

 

Tack för tipset men jag ger inte ut mitt kreditkortsnummer till ryska sidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har handlat en del från allofmp3.com och det har alltid funkat klockrent. Brukar handla gamla plattor på det viset och nya på ITMS eller på fysisk CD. Framförallt av mindre band och nya skivor vill jag handla så jag vet att dom får stålar. Stora bands backkataloger har jag inte så dåligt samvete om dom inte får pröjs för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har handlat en del från allofmp3.com och det har alltid funkat klockrent. Brukar handla gamla plattor på det viset och nya på ITMS eller på fysisk CD. Framförallt av mindre band och nya skivor vill jag handla så jag vet att dom får stålar. Stora bands backkataloger har jag inte så dåligt samvete om dom inte får pröjs för...

402363[/snapback]

 

Stödjer inte olaglig verksamhet om jag kan rå för det...allofmp3.com verkar allt annat än lagliga och seriösa, precis som alla andra ryska musiksidor som bara vill åt ens kreditkortsnummer. Förr eller senare kommer sidan att stänga och kunders kort kommer tömmas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stödjer inte olaglig verksamhet om jag kan rå för det...allofmp3.com verkar allt annat än lagliga och seriösa, precis som alla andra ryska musiksidor som bara vill åt ens kreditkortsnummer. Förr eller senare kommer sidan att stänga och kunders kort kommer tömmas.

402420[/snapback]

allofmp3 har isåfall i mitt tycke lagt ner alldeles för mycket jobb, om syftet är att blåsa kunderna. Det är en riktigt bra sajt med mycket funktionalitet. Och enligt samstämmiga uppgifter så är den laglig, åtminstone i Ryssland. Och om jag kan åka dit och köpa CD:s för en spottstyver, varför skulle jag inte kunna göra samma sak över nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men jag ger inte ut mitt kreditkortsnummer till ryska sidor...

402360[/snapback]

 

Man behöver, och ska aldrig lämna ut sitt riktiga kreditskortsnummer överhuvudtaget på internet.

Inte ens till Apple lämnar jag ut det när jag förnyar mitt-mackonto.

ger dem ett -ekortsnummer som täcker det belopp jag handlar för.

 

 

 

post-113-1158694482_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver, och ska aldrig lämna ut sitt riktiga kreditskortsnummer överhuvudtaget på internet.

Inte ens till Apple lämnar jag ut det när jag förnyar mitt-mackonto.

ger dem ett -ekortsnummer som täcker det belopp jag handlar för.

post-113-1158694482_thumb.jpg

402429[/snapback]

 

Alla har inte FSB...winkpy2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea har motsvarande tjänst.

402537[/snapback]

 

Har SEB.

 

SEB har tyvärr inte E-Kort utan jag får helt enkelt skaffa ett till Visa och ett nytt konto som ej är kopplat till mitt nuvarande konto. På så sätt så för jag bara över pengar till det tomma kontot på den summan jag skall köpa för och använder det nya kortet.

 

Inte lika säkert som E-Kort men säkrare än att använda mitt kort som är kopplat till mitt vanliga löenkonto.

 

Alt så får jag skaffa ett konto hos FSB eller Nordea och ett Visa från dom, onödigt och onödiga kostnader men säkrare.

 

Får se vad det blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också SEB och har gjort som Pennywise har som ett alternativ. Skaffade ett nytt konto med ett VISA-kort (ingen kredit). Där lägger jag över pengar motsvarande belopp jag handlar för på nätet så att det inte kan dras mer. Har på fem år inte råkat ut för något fuffens, peppar peppar ta i trä!!!

 

Det är inte det säkraste men det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ett nytt konto och Visakort som inte är kopplat till mitt existerande konto/kort då det är enklast för mig istället för att ha två banker eller byta bank helt. Precis som moog så har jag aldrig råkat ut för något fuffens...peppar peppar ta i trä :orolig:

 

Edit: Stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni ska betala för musik som ändå är olaglig (på ryska sidor t ex) rekommenderar jag att ni helt enkelt laddar ner den själva... Olaglig som olaglig liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni ska betala för musik som ändå är olaglig (på ryska sidor t ex) rekommenderar jag att ni helt enkelt laddar ner den själva... Olaglig som olaglig liksom.

402833[/snapback]

Ja, det argumentet har man ju hört. Men - allofmp3.com är såvitt jag kan bedöma laglig utifrån ryska förutsättningar. Och frihandel råder väl eller? Sajten betalar pengar till ryska motsvarigheten till STIM, vilket är vad som krävs i Ryssland. Artister uppges ha sagt att dom aldrig sett några pengar från sajten, men jag tror inte att artisterna får detaljredovisat varifrån STIM-ersättningar kommer.

 

Givetvis, detta kan ju vara osant, vad vet jag.

 

men - sajten ger mig en klar fördel, som jag tycker är värd kostnaden för musiken. Katalogiseringen och tillgängligheten. Dom gånger jag har försökt ladda ner på egen hand har jag a) haft otroligt svårt att hitta det jag vill ha och B) fler gånger än vad som är kul upptäckt att filen skulle ta 357 dagar att tanka hem, om det ens går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det argumentet har man ju hört. Men - allofmp3.com är såvitt jag kan bedöma laglig utifrån ryska förutsättningar. Och frihandel råder väl eller? Sajten betalar pengar till ryska motsvarigheten till STIM, vilket är vad som krävs i Ryssland. Artister uppges ha sagt att dom aldrig sett några pengar från sajten, men jag tror inte att artisterna får detaljredovisat varifrån STIM-ersättningar kommer.

 

Givetvis, detta kan ju vara osant, vad vet jag.

 

men - sajten ger mig en klar fördel, som jag tycker är värd kostnaden för musiken. Katalogiseringen och tillgängligheten. Dom gånger jag har försökt ladda ner på egen hand har jag a) haft otroligt svårt att hitta det jag vill ha och B) fler gånger än vad som är kul upptäckt att filen skulle ta 357 dagar att tanka hem, om det ens går!

402857[/snapback]

 

Det avtal allofmp3 har med Rysslands motsvarighet till STIM gäller endast i Ryssland, för att du ska få lyssna på musiken i Sverige krävs att du själv betalar STIM-avgift. Undrar hur många som gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...