Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod eller SanDisk?


Pennywise

Rekommendera Poster

Har ingen erfarenhet av just den SanDisk-spelaren men den modellen vi hade ett tag var mer än lovligt plastig. Funkade med mac men gick ju inte att synka med itunes.

 

(Flyttade ämnet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det kanske inte går att använda iTunes på denna modellen heller?

 

Det som är en liten fördel med Sandisken är att man kan byta batteriet själv ifall det blir dåligt. Med iPoden måste man väl lämna in den och det kalaset kostar runt 1200:- om jag inte är felinformerad.

 

iPoden är ju helt i metall och har en makalöst skön retor design så mest plus har ju iPod men detta med batteriet samt ev iTunes stör mig lite.

 

Lutar med andra ord mot en iPod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod är gjord för att användas med Mac, förutom synkningen med iTunes så får du ju sync med iCal och adressboken också. Jag tycker det är oerhört smidigt att alltid bära med mig mina kontakter och min kalender. Eftersom min mobil (LG) inte kan syna med min Mac, så kan jag kolla telefonnr i iPoden istället.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Sist en liten kommentar: Jag har lämnat PC-träsket bakom mig då jag idag har beställt en iMac.

401628[/snapback]

 

Den nya iMacen verkar vara en ruskigt prisvärd och kompetent dator. Grattis! :skondans::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är en liten fördel med Sandisken är att man kan byta batteriet själv ifall det blir dåligt. Med iPoden måste man väl lämna in den och det kalaset kostar runt 1200:- om jag inte är felinformerad.

 

401639[/snapback]

När batteriet är dags att bytas ut vill du ändå ha en ny spelare... kör fortfarande min iPod 3G som är fyra år gammal, med hyfsad batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När batteriet är dags att bytas ut vill du ändå ha en ny spelare... kör fortfarande min iPod 3G som är fyra år gammal, med hyfsad batteritid.

401678[/snapback]

 

Jag brukar förbruka ett batteri på ett år då jag använder spelaren nästan dygnet runt, även när jag skall sova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder mp3 spelare så mycket rekommenderar jag en ipod video, 30 eller 80gb. Du kommer vilja ha den extra batteritiden och framförallt, den extra platsen. De är inte så dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder mp3 spelare så mycket rekommenderar jag en ipod video, 30 eller 80gb. Du kommer vilja ha den extra batteritiden och framförallt, den extra platsen. De är inte så dyra.

401767[/snapback]

iPod nano har "upp till" 24 h batteritid, iPod video har 14 alt 20h. :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder mp3 spelare så mycket rekommenderar jag en ipod video, 30 eller 80gb. Du kommer vilja ha den extra batteritiden och framförallt, den extra platsen. De är inte så dyra.

401767[/snapback]

 

Precis som Anders_X skrev så har Nano bättre batteritid än Video och minnet räcker för mig då dygnet bara har 24 tim och Nano 2 GB ger 32 tim med musik :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Anders_X skrev så har Nano bättre batteritid än Video och minnet räcker för mig då dygnet bara har 24 tim och Nano 2 GB ger 32 tim med musik  :ThumbsUp:

401818[/snapback]

Tja, jag kan bara tala från egen och mina kompisars erfarenhet, och det är att inte ens 4GB räcker till folk om lyssnar på mycket musik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipod läser aac-filer. Gör Sandisk det? Aac är bättre än mp3 på låg bithastighet så du får in mer musik än stora halvkassa mp3:or!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen (PC Nörd) köpte en SanDisc. En trevlig maskin. Lite "klumpig" i jämförelse med Nano. Ratten som man bläddrar med är plastig.

 

Jag skulle utan tvekan välja en Nano.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag kan bara tala från egen och mina kompisars erfarenhet, och det är att inte ens 4GB räcker till folk om lyssnar på mycket musik :)

401854[/snapback]

 

Och varför inte det om jag får fråga? 2 GB räcker till 32 tim med musik utan avbrott så hur kan man lyssna på mer när ett dygn bara har 24 tim?

 

Ang mitt val så har jag kommit fram till att det blir en Nano tack vare en makalöst snygg design samt att hela spelaren är i metall.

 

Tack för all input jag fått :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför inte det om jag får fråga? 2 GB räcker till 32 tim med musik utan avbrott så hur kan man lyssna på mer när ett dygn bara har 24 tim?

 

Ang mitt val så har jag kommit fram till att det blir en Nano tack vare en makalöst snygg design samt att hela spelaren är i metall.

 

Tack för all input jag fått  :yeahbaby:

401960[/snapback]

Det är inte tiden som är det viktiga, det är variationen. Du sitter kanske på 16 000 låtar på datorn, på en 2gb ipod får du plats med va 500. Så när du är ute och går tänker du plötsligt "Tusan, är sugen på den där metallica låten från S & M!". Tyvärr, den var bland de 15 500 låtarna du valde att inte lägga in.

 

Det förutsätter alltså att du lyssnar på mycket musik, inte bara att du lyssnar på musik mycket, om du förstår vad jag menar :)

 

På en iPod 30gb har du liksom oftast hela ditt bibliotek, så det händer aldrig att du saknar en låt eller måste välja bort något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...