Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Google nästa offer för Microsoft.


Axelman

Rekommendera Poster

Microsoft kan ju inte stillatigande se på att någon har något som är mycket bättre. Frågan är hur mycket de kommer att sno av andra och hur mycket de kan hitta på själva. Att böta en miljard dollar om man kan slippa tänka själv är väl billigt, eller.... Du läser mer HÄR!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Vi som kör Safari har ju också en inbyggd sökmotor, inte i systemet men dock i browsern. Och vi är ju inte upprörda för det. Problemet när Micromjukisarna gör det är att det blir till lag och att det effektivt slår undan all konkurrens…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar iofs vara grym teknik de tänker implementera i sin sökmotor. Och ang Apple och sökmotor så är det ju endast en smidigare integration med google som Apple erbjuder. Fast visst kan man tycka att man själv borde kunna ange vilken sökmotor som sökfältet i Safari ska utnyttja. Hade varit smutt att t ex kunna ange att samtidigt söka på gula sidorna, altavista, google et cetera endast genom att skriva in fritext i Safari…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller klicka i en lista som i Sherlock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…ja, kära gamla Sherlock. Känns som ett av Apples mest värdelösa verktyg någonsin. Superbra idé och bergis användbart ifall man bor i USA…

 

 

edit: stava som en kratta…eller nått…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kommer ingen att gilla. På jobbet kör jag Exploder på PC-n och där har jag laddat hem en liten plug-in som ger Exploder samma sökfönster med Google som Safari har. Alla vill ha Google och då blir det så. Pyttemjuk kommer aldrig att klara att slå ut Google. (Det är därför de försöker negligera det genom att inte ta med det som en option i Exploder.)

Därmed har jag inte sagt att Google är ofarligt. De cachar ju allting , minns sökningar etc. CIA kollar Google, såg jag någonstans. Fast det gör de ju bara för att Google är störst just nu. Blir något annat störst kollar de ju den istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vill ha Google och då blir det så. Pyttemjuk kommer aldrig att klara att slå ut Google. (Det är därför de försöker negligera det genom att inte ta med det som en option i Exploder.)

…nja. Googles framgång är ju inte huggen i sten. Jag har ingen princip att alltid använda Google, utan använder Google just för att jag tycker att den är bäst för stunden. Så fort jag hittar någon smidigare sökmotor så lär jag testa även den…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…ja just det, å sen är det stor skillnad på att vara bäst och att vara störst och gå runt ekonomiskt. Det borde väl i synnerhet vi Macanvändare aka Applefans vara medvetna om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bra att M$ satsar på sådan teknik.

Innebär ännu en förlustaffär för monopolföretaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kommer ingen att gilla. På jobbet kör jag Exploder på PC-n och

Det låter farligt. Är det utvecklat av försvaret? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bra att M$ satsar på sådan teknik.

Innebär ännu en förlustaffär för monopolföretaget

Synd bara att de kan ösa miljarder hit och dit utan att det märks i deras ekonomi... <_< De pyntade ju av sju miljarder till Netscape enligt domen om otillåten konkurrans. De pengarna snodde Bill ur kaffekassan... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Det där är en riktigt rolig konspirationsteori :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var intressant läsning. Har inte plöjt igenom hela sidan som Nils hänvisade till, men är ju alltid bra att vara påminnas om varför företag existerar - för att tjäna pengar. Självklart skulle alla vilja ha monopol. Det är en svår balansgång. Samma sak tycker jag gäller för mac - många tycker att det är helt fantastiskt smidigt att Apple står för både operativsystem, hårdvara och många program. Men samtidigt finns det väldigt många som tycker att det är uselt eftersom det hämmar konkurrensen…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Samma sak tycker jag gäller för mac - många tycker att det är helt fantastiskt smidigt att Apple står för både operativsystem, hårdvara och många program. Men samtidigt finns det väldigt många som tycker att det är uselt eftersom det hämmar konkurrensen…

Eller för att uttrycka det lite brutalare - om Microsoft skulle göra det som Apple gjorde med .Mac, Safari, iTunes med flera skulle vi kalla det för monopolfasoner. Apple har intressen i allt från hårdvaran, mjukvaran, hur man kopplar upp sig till vilka tjänster man använder på nätet. I det korta perspektivet är iLife m fl program en otrolig fördel för användarna, men i det långa loppet är det förmodligen skadligt för utvecklingen av program. Det är ingen slump att iMovie är det enda anständiga videoredigeringsprogrammet till Mac för konsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak tycker jag gäller för mac - många tycker att det är helt fantastiskt smidigt att Apple står för både operativsystem, hårdvara och många program. Men samtidigt finns det väldigt många som tycker att det är uselt eftersom det hämmar konkurrensen…

Eller för att uttrycka det lite brutalare - om Microsoft skulle göra det som Apple gjorde med .Mac, Safari, iTunes med flera skulle vi kalla det för monopolfasoner. Apple har intressen i allt från hårdvaran, mjukvaran, hur man kopplar upp sig till vilka tjänster man använder på nätet. I det korta perspektivet är iLife m fl program en otrolig fördel för användarna, men i det långa loppet är det förmodligen skadligt för utvecklingen av program. Det är ingen slump att iMovie är det enda anständiga videoredigeringsprogrammet till Mac för konsumenter.

"Avid släpper gratiskonkurrent till iMovie

 

(2003-10-07 09:30) Mjukvarutillverkaren Avid släpper nu ett helt kostnadsfritt program för att redigera video, kallat Free DV. Syftet är helt uppenbart att konkurrera med iMovie och knyta fler kunder till företaget. "

 

MWs nyheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...