Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gmail


anasazi

Rekommendera Poster

Finns det någon därute som vill skicka en Gmail inbjudan till mig. Vill verkligen bli av med min nuvarande home adress.

/Daniel Arvidsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar
Finns det någon därute som vill skicka en Gmail inbjudan till mig. Vill verkligen bli av med min nuvarande home adress.

/Daniel Arvidsson.

396297[/snapback]

 

Vart ska vi skicka den? :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Andreas Leijon
Jag är också intresserad av ett Gmail konto om någon har ett över.

 

gj_xtra@telia.com

406910[/snapback]

 

Fixat!

 

Här är min lista över de 5 bästa funktionerna i Gmail:

1. Snabbheten

Gmail är blixtsnabb, faktiskt snabbare än att hålla på att böka med ett vanligt mejlprogram. Nu har vi verkligen kommit en bit på vägen mot att man gör det mesta via webbläsaren.

 

2. Etiketterna

Man kan inte skapa mappar i Gmail. Över huvud taget. Istället sätter man olika etiketter på mejlen. Detta gör att man lätt kan sortera sina saker. Jag försöker hålla min etiketter till ett minimum och har två grundtyper; manuella och automatiska. De manuella är till exempel “Att svara på” eller “Bra att ha”. Alltså rent subjektiva egenskaper. I andra ändan finns de automatiska, däribland namnen på olika mejllistor eller “Privat”, som alla mejl som sänts till min privatmejl automatiska markeras med (både privat- och jobbmejl skickas till Gmail. När man som jag får hundratals mejl om dagen är det ovärderligt att snabbt kunna hitta privatmejlen i brevdjungeln.

 

3. Sökfunktionen

Bygger på Googles egna sökmotor, fast här i en mer lokal version. Alla mejl indexeras och det är verkligen busenkelt att hitta det man söker efter, trots att man som jag har över 7 000 mejl i arkivet. Riktigt smidigt!

 

4. Google Notifier

Ett litet program (finns både för Mac och Windows), som bor i din menyrad eller aktivitetsfält. Kollar både dina mejl och din Google Calendar, om du har en sådan. Ladda ned här!

 

5. Snabbkommandon

Genom ett tryck på exempelvis “c” har du på en bråkdel av en sekund ett nytt brev framför dig. Testa själv. Hastigheten är häpnadsväckande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GmailStatus hämtar man på versiontracker.com och är gratis

Fint litet program som lägger sig högst upp i finderraden

 

Håller koll på inkommande mail och snabbkontakter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har letat ett bra tag efter någon som kan bjuda in mig, så här kommer en till vädjan om det finns någon som kan: albin84@yahoo.com

 

Tack på förhand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också letat ett tag, skulle vilja testa hur det är...nån som har en till övers?

 

simshill83@hotmail.com

 

 

Tack på förhand/simon :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också letat ett tag, skulle vilja testa hur det är...nån som har en till övers?

 

simshill83@hotmail.com

Tack på förhand/simon  :yeahbaby:

407362[/snapback]

 

 

Fixat. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag som vanligt fått snabb hjälp av er här på forumet - tack Tommie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hoppas att där/här är någon som har en inbjudan kvar till Gmail till mig :ThumbsUp:

h.h@fusemail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att där/här är någon som har en inbjudan kvar till Gmail till mig  :ThumbsUp:

h.h@fusemail.com

413922[/snapback]

 

 

Fixat! :skondans:

 

//RockarDockan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger gärna på jag med! Som en lämmel bland alla andra lämmlar i tåget!

 

d_eskilsson@hotmail.com

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger gärna på jag med! Som en lämmel bland alla andra lämmlar i tåget!

 

d_eskilsson@hotmail.com

 

Tackar på förhand!

413936[/snapback]

 

 

Fixat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att jag tycker det är riktigt smidigt att även kunna ha sitt gmail konto i mail. Man är då helt oberoende av vilken uppkoppling man sitter på eftersom allt går via gmails mejlserver. DEtta är en bra funktion om man tycker det är lättare att använda mail än webbplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ange en e-postadress för att man ska kunna skicka inbjudan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...