Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SDRAM till Quicksilver


Neo

Rekommendera Poster

Tja, försökte vara smart och köpa en billig 512 MB ram-krets till min Quicksilver. Gick in på Pixmania och beställde en sådan med alla specifikationerna rätta och riktiga. Nåja, det gick bra att sätta i kortet och starta om. Systemet kände igen minnet och tyckte att allt såg okej ut. Startade lite program och ... sådärja. Första Kernel Panic på kanske 3 år. Inte roligt. Bytte plats på kretsen. Installerade om senaste uppdateringen av OS X etc. Nya konstiga fel hela tiden. Satte i det gamla minnet igen (tog bort det nya) och min dator uppför sig återigen som den supertanker den alltid har varit. 256 MB seg, men stabil. Har tittat lite närmare i manualen. Jo, de båda 256 MB-kretsar jag haft förmånen att testa tidigare (suttit i en DELL) fungerade fint men när det gäller 512 MB-kretsar är kraven lite annorlunda, de måste bl a ha 256 MBit-enheter. Ingenstans står det om minnet är buffrat eller obuffrat, däremot står det SD64X64-133/OEM på lådan. På kretsen står det MSD512PC133. Är det någon som har något mer att tillägga förutom att jag skulle ha vänt mig till en Apple-återförsäljare (och betalat det dubbla)? Kanske finns det någon som har lust att byta en 512 mot en 256?

 

hansolof1971@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte också ett 512MB på Pixmania. Datorn läste inte ens in det. Tur var väl det, annars kunde väl saker och ting skitit sig rejält. Sedan är det väl en helt annan sak att jag returnerade minnet den 15 juni och fick tillbaka pengarna i fredags. Pixmania regerar väl inte i min värld precis.

 

Nä, det finns inga genvägar till det perfekta minnet. Jag fick gräva djupare i plyskan och har nu 3 st 512 MB Kingston KTA-G4133/512 i min DA. De rasslar på fint och rekommenderas.

 

Och de behåller jag :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...