Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är ditt bästa köp?


peth

Rekommendera Poster

Mitt bästa köp gjorde jag för tre år sedan i en musikaffär i Åmål. En Hagström modell Jimmy anno 1979, nästan i nyskick och med originalcase.

 

 

Vad har du gjort för superköp som du aldrig kommer att glömma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar
Mattias Bengtsson

Ipoden ligger bra till, men också Victorinox "minichamp" som jag alltid har med mig och använder dagligen. Cykeln jag fick gratis av en snubbe på 99mac var ett bra "köp". Helgo Zetterwalls "madonnastaty" ifrån Zetterwallska villan i Lund var en fin present - trots sina 35 kilo. iSticksen och suben är mäktiga och min kompletta samling "Prins Valiant", "Modesty Blaise" och "Blueberry" ligger också väldigt bra till (i vilket tintinalbum är Asterix med på ett hörn???). Bästa investeringarna har dock alltid varit pengar jag rest upp. Lefaks i 14 dagar var väldigt fint.

 

MVH mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min digitalkamera ligger nog bra till… Inte för att den var något superfynd eller fetast i kvarteret, utan för att jag har använt den väldigt flitigt :D Hade tidigare en liten aps som jag lyckades ta 2 rullar med under fem års tid… Digitalen smällde över tusen bilder på en vecka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…fast bästa köp måste nog vara när jag köpte 3 kompletta surround-högtalarpaket på thorn (uthyrningsex) för massa år sedan, sålde dem sedan på blocket med 100 % påslag. Pengarna räckte sedan till en trummaskin, som jag sedan bytte mot en amiga, som jag sedan sålde och köpte ett Playstation, som jag sedan sålde jävligt dyrt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog va min två år gamla LaCie electron19blue skärm som jag köpte för 300 kr för en vecka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu är det cykeln (har tendens att glömma äldre köp så jag tar det senaste) :)

 

http://www.nishiki.se/HybridComp.html (har dock lagt till stänkskärmar och pakethållare som inte finns på bilden), nu är jag snabbare än vinden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iBooken ligger bra till, om man ser till hur mycket jag använder den :D

 

Annars är jag himla nöjd med min Sony 32"widescreen-TV jag köpte hos Netonnet, förr 11990:-

Siba skulle ha 16.990:- för samma TV, men en färd till Borås var väl värd.

Tungt as att släpa in, fick haka av en dörr för att få in den, men väl på plats så pryder den hörnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina Black Diamond högtalare som jag köpte för halva priset av en kompis som bara haft dom i 2 månader!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xboxen och min Gerber kommer nog på delad första plats, Gerbern ligger nog lite högre det var väl investerade 1000kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog bli min PowerBook som jag köpte förra sommaren. Har haft enormt mycket glädje av den och har använt den så mycket mer än vad jag någonsin använt min PC.

 

På vår semestern som vi tillbringade ute på landet, använde vi den för att se DVD-filmer.

Det var en ren fröjd då vi drog oss tillbaka in i vår friggebod, pallrade upp Powerbooken i sängen och startade upp kvällens film. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Hmm... just nu blir jag ju väldigt sugen på att säga min nya G5:a... men tror inte riktigt det ändå.

 

Nej, Final Fantasy 7 till playstation, det är mitt bästa köp någonsin. Utan det så hade jag aldrig börjat spela japanska rollspel eller intressera mig för japan och japanska riktigt mycket, och då hade livet varit mer grått än det är idag.

 

Detsamma kan väl iof också sägas om mina första warhammerfigurer som fick in mig i den hobbyn, och mina första golfklubbor som jag haft väldigt kul med B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AC/DC´s Power Age köpte jag 1978, spelas fortfarande minst 1gång i månaden, likaså Fools gold singeln med Stone Roses 1990. Ipoden där dessa skivor återfinns i. Plus en otroligt skön fiskartröja jag köpte i Portual i våras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första Mac, en Macintosh Portable.

 

portable.gif

Sluta stajla! Nu känns inte min digitalkamera alls särskilt fyndig längre <_<

 

…fast egentligen är nog "mitt" bästa köpminne farsans köp av vår Plus. Anledningen till att den alls beställdes var att Compaq (tror jag), inte kunde leverera önskad dator i tid, så det blev en mac istället :rolleyes: …var ett tag sedan Apple var snabba med leveranserna…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt bästa köp har jag inte gjort ännu, o kommer nog aldrig att göra ett bra köp heller. Gör bara idiot affärer, men dom som köper av mig gör bra affärer. *Hmmm* så jag låter frågan vara öppen tillsvidare.

 

//mutcho dineros (back)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa köp 1: Ringen till min fru! (Fint sagt, va..?) :angel:

Bästa köp 2: Min/vår bil, billig tysklandsimport som spinner som en nöjd katt; Volvokombi med rak sexa! Tyvärr kanske den inte blir "bästa köp" när/om jag säljer den, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa köp 1: Ringen till min fru! (Fint sagt, va..?) :angel:

Bästa köp 2: Min/vår bil, billig tysklandsimport som spinner som en nöjd katt; Volvokombi med rak sexa! Tyvärr kanske den inte blir "bästa köp" när/om jag säljer den, men ändå...

Bästa köp 1: Ringen till mig själv. Den köpte jag samtidigt som jag köpte ring nr 2 till min blivande hustru.

Bästa köp 2: Vår 4-rumslägenhet. Fick t o m pengar över när jag sålde vår gamla 3-rummare. Vill inte tala om vad vi gav. Då får stockholmarna dåndimpen.

Bästa köp 3: Min PM G4 med utbytta fläktar. En befrielse jämfört med den sura B/W G3:an jag hade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina bästa köp är inte de billigaste köpen direkt, utan dem jag är mest salig över :D

 

Först kom min Powerbook, den gjorde underverk i min tillvaro, det blev roligt att sitta vid datorn

.

På andra plats kommer min nuvarande digitalkamera, en Cannon eos 300D, efter alla års trälande med min Olympus (som jag förresten gillar bra den också) så var det här som att träda in i en annan värld. Vilka bilder !!!

Med andra ord, två saker att använda och slita på, två saker att ha roligt med och vara glad över att man har.

Det kallar jag bästa köp :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort många bra köp och ännufler sämre köp.

 

Senaste köpet jag är supernöjd med är den nya 180GB firewiredisken. Lagomt stor för att transportera även om den är tyngre än en pocketdrive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har några olika "bästa-köp"...

 

Utan inbördes ordning:

• Min PowerBook

Min MTB

• Min windstopperfleece från NorthFace (som jag nog använt någon gång varje dag i snart 3 år)

 

Sen är kanske inte dessa de bästa ekonomiska köpen men absolut några dem som genererar mest nöje och nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet i tusan. Jag har gjort några bra köp.. men vilket som är bäst vet jag inte.

 

1. Min Wok-panna på mellandagsrean för två år sen. Hur skulle jag kunna leva utan den?? :lol:

2. Min fina lägenhet i Norrköping för 32.000 kr och 1570 kr i månadsavgift.

3. Flygbiljetterna till Kina/Malaysia/Japan för några år sen.

4. Min tramporgel för 500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PB 2300c, iBookens anfader, ligger rätt bra till som bästa köp på min historiska lista.

 

apple_powerbook_duo2300c.gif

Den första Duon med PowerPC, 100MHz!

 

apple_powerbook_duodock.gif

Dockan var som en smärre flyghangar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nog fortfarande första stereon..o så Deep purples made in japan...o Bowies Pin ups....o så då Led Zeps 2:an.....fan vilket drag......men kanske att "första" moppen vid 15..en stockholmare Sax...perfekt trimmad.......slår allt.....freedom man! :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...