Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar min iPod i min nya mac?


momek

Rekommendera Poster

Hej

Jag köpte min iPod för något år sedan eller så. Det är iaf den som kom innan iPod Photo. På den tiden hade jag PC, och jag har för mej att man var tvungen att säga i fall man ville ha en Mac eller PC-iPod.

 

Nu har jag där emot beställd en MacBook Pro. Och undrar i fall min iPod kommer lira med Mac. Någon som vet något eller ha testat en iPod i båte Mac och PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte, den tas väl om hand av Macen :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, men du kommer bli tvungen att formatera om den, vilket raderar allt på den (tror jag?). iPodar kan inte användas på både PC och MAc, de måste formateras om varje gång du byter plattform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kvar PC:n och samma låtar som i iPoden så är det smidigare att flytta musiken från PC och till Macen. Sedan formaterar du din iPod och fyller på musiken igen från Macen...det är ett sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte, den tas väl om hand av Macen  :yeahbaby:

392973[/snapback]

 

hehe, så skönt det känns

 

tack för era snabba svar :skondans:

 

men okej, tror jag gör så att ja lägger all musik på macen. hoppas bara att det går, för den pcn jag har musiken på nu är jävulskt ostabil. hoppas den klarar att langa över all musik.

Finns det något bra sätt man kan ta musiken från iPoden till en annan dator annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
hehe, så skönt det känns

 

tack för era snabba svar  :skondans:

 

men okej, tror jag gör så att ja lägger all musik på macen. hoppas bara att det går, för den pcn jag har musiken på nu är jävulskt ostabil. hoppas den klarar att langa över all musik.

Finns det något bra sätt man kan ta musiken från iPoden till en annan dator annars?

392987[/snapback]

 

Senuti gör det.

 

Antar att du har en 3G-ipod. Den är för både pc och mac, står det på kartongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senuti gör det.

 

Antar att du har en 3G-ipod. Den är för både pc och mac, står det på kartongen.

392990[/snapback]

 

Jo, men du måste fortfarande formatera om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jo, men du måste fortfarande formatera om den.

392996[/snapback]

 

Precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPod med färgskärm, alltså den generation som kom med iPod Photo. Fungerade jättefint till min PC och fungerar jättefint till min MacBook. Jag kopplade in den till min Mac och iTunes ville låsa min iPod till den, vilket innebär att den kopierar över iTunes biblioteket till iPoden och raderar samtidigt det bibliotek som ligger i iPoden (den formaterar inte, den raderar bara spellistan och musiken). Detta är ett kopieringsskydd och har ingenting med Mac - PC att göra. Nå, jag löste det så här... Genom mjukvaran iPodRip så tankade jag hem biblioteket från iPoden till Mac:en och iTunes, sen körde jag upp biblioteket igen från Macen till iPod. Klart! Det går ju inte att kopiera från iPod till datorn, bara till iPod (kopieringsskydd!).

 

Använder förresten min iPod som extra hårddisk när jag flyttar information mellan min PC och Mac. Fungerar jättefint. Dokument, bilder, you name it... Hur smidigt som helst. Allt i en liten färgglad box! (Jodå, min iPod har ett blue-waves iSkin haha...). Gäller bara att komma ihåg att man inte ska synka den med iTunes på PC:n... kan vara bra att slå av den automatiska uppdateringen när man flyttar grejjer. Jodå.

 

:elaktflin:

 

Hälsar

Raphael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...