Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Halo


Zoppora

Rekommendera Poster

Halo är som sagt på väg till Macen tillslut. Detta spel kommer (ursprungligen) från Bunige som en gång i tiden även släppte Marathon. Marathon blev kult på Macen med en gång, och "vrålfloppade" på pc.

 

Vad tror ni om Halo? Blir det en lika stor succé som Marathon spelen?

Mycket känns igen från Marathon, namn på vapen, rymdstoyn, t.o.m. Marathon logon finns med (då man väljer svårighetsnivå). Så, man skulle kunnna kalla Halo för Marathon 3.

 

Kommer ni som sitter med Mac köpa Halo, eller är temat slutkört sedan länge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som stort fan av Marathon och lika stor hatare av alla spel jag testat sedan dess så är jag mycket intresserad av Halo.

 

Men vilket perspektiv använder spelet? Jag kan inte spela spel som använder tredjepersonsperspektiv, man måste se ut genom sina egna ögon s.a.s., annars går det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilket perspektiv använder spelet? Jag kan inte spela spel som använder tredjepersonsperspektiv, man måste se ut genom sina egna ögon s.a.s., annars går det inte.

I Halo spelar man ur olika perspektiv beronde på vad gör.

Den största delen av spelet ser man ur "sina egna ögon", men det finns partier spelas ur tredjepersonsperspektiv t.ex. då man styr ett fordon såsom "svävare" eller "jeep".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag trodde man helt enkelt fick välja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halo är ett givet köp (skall bara köpa dator först) Tillsammans med Warcraft3 ligger det högst upp på listan.

Microsoft var lite fula när dom gjorde Halo xbox exlusivt, har en känsla av att många Wintel användare gick över till Linux när det blev klart att det inte skulle släppas. Väntan har varit lång, man kan bara hoppas att dom har stoppat i lite extra godis ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iofs bli kul när Halo äntligen kommer till Mac, men måste medge att längtan började lägga sig för cirka två år sedan… Tycker att det är sund att Bungie sumpar sina chanser som de gör. Samma sak med spelet Oni, som skulle vara banbrytande. Tog ett par år extra att färdigställa så när det väl fanns i butik var effekterna inte lika upphettsande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iofs bli kul när Halo äntligen kommer till Mac, men måste medge att längtan började lägga sig för cirka två år sedan… Tycker att det är sund att Bungie sumpar sina chanser som de gör. Samma sak med spelet Oni, som skulle vara banbrytande. Tog ett par år extra att färdigställa så när det väl fanns i butik var effekterna inte lika upphettsande.

 

Jag kan lova dig att Halo lirar i en helt anna divison än ONI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det får jag verkligen hoppas med tanke på att Oni släpptes för ett par år sedan. Spelade Halo på X-box för ett par år sedan och tyckte att det inte var någon höjdare, men på en dator blir det säkert riktigt kul. Lär dock behöva uppgradera från min iBook innan det blir aktuellt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halo är tufft, men det är också idag lite gammalt. Känns som typ två år sen jag spelade originalet på xbox eller nåt sånt (?) Kommer inte Halo 2 snart i sin originalutgåva på xbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte Halo 2 snart i sin originalutgåva på xbox?

Stämmer bra det. Kolla på trailern här! (ca. 30 mb)

 

Jag tror dock att både grafik och spelkänsla kommer att vara bättre på "gamla" Halo till mac, än vad Xbox klarar av att erbjuda ur Halo 2. En av de största nyheterna till Halo 2 är att man kan spela via Xbox live (dvs. internet), den möjligheten kommer att finnas på kommande Halo till Mac. Antagligen före Halo 2 kommer till Xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...