Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar tangentbordet i windwos


Umbra

Rekommendera Poster

För ett tag sedan installerade jag windows på min iMac CD. det fungerade bra ett tag tills den började tappa kontakten med tangentbordet. Enda lösningen verkade vara att dra ut och koppla in det igen. Är det någon som har varit med om liknande, eller vet vad det kan bero på? Har installerat apples tangentbordsrivrutiner.

tackar på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma problem här med. Får väl hoppas att det löser sig vid någon framtida uppdatering. (man vill ju gärna slippa ett fult pc-tangentbord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kör ni Windows på era Macar? Är det genom BootCamp, Paralells Desktop, eller VMWare?

Om det är BootCamp har ni då uppdaterat till den senaste versionen, som ju löst en hel del buggar?

Och BootCamp är fortfarande i beta-version, så visst kan det finnas en hel del buggar kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bootcamp jag syftar på. Jag uppdaterade till senaste versionen med hopp om att problemet skulle lösa sig. Eftersom jag inte verkar vara ensam om problemet tycker man det borde stå högt på apples lista över saker de bör fixa i bootcamp. Ibland känns windows helt oanvändbard, och sen har man ju problemet med tangentbordet också :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bootcamp jag syftar på. Jag uppdaterade till senaste versionen med hopp om att problemet skulle lösa sig. Eftersom jag inte verkar vara ensam om problemet tycker man det borde stå högt på apples lista över saker de bör fixa i bootcamp.

393032[/snapback]

Det är nog mycket som står högt på listan, och den är ju faktiskt fortfarande en beta, så det är lite mycket att begära att den ska vara buggfri då.

 

Ibland känns windows helt oanvändbard

393032[/snapback]

Vad har det med Mac och BootCamp att göra? :whistling:

Windows har väl aldrig varit direkt användbart. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

Nu har problemet med det tappade tangentbordet försvunnit. Det verkar som om herr windows och fröken appletangentbord har lärt känna varandra till slut.

 

Fridens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...