Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilken processormodell?

Reefer

Recommended Posts

Jawohl, det är en sak som väcker min undran, när jag läser om dom olika modellerna på apple-history.com så står det att det ska vara en PPC7455 G4 i alla PowerMac'ar fom 2002, men om jag kör kommandot machine i terminalen så står det;

[cxxx-xx-xxx-xx:~] xxxxxxxxxxxxx% machine
ppc7450

Vilket stämmer egentligen? vad är skillnaden mellan PPC7450 och PPC7455? och varför sitter det en PPC7450 i min maskin?

Ska kanske tillägga att enl tidigare expertråd från macprat.nu så ska min PowerMac vara en sk "Firewire800", enl. apple-history.com släppt i början på det här året. Den är inköpt för endast en månad sedan.

Du kan nog vara lugn. Båda tillhör samma familj PPC 745X och ger samma svar när man kör machine-kommandot, skulle jag tro.

Du kan nog vara lugn. Båda tillhör samma familj PPC 745X och ger samma svar när man kör machine-kommandot, skulle jag tro.

Att dom tillhör samma familj kan jag räkna ut själv, eftersom det uppenbart är skillnad mellan 7450 och 7455 (annars skulle dom inte ha olika beteckningar) så har jag svårt att tror att dom skulle identifiera sig med samma namn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...