Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod nano 4 gig eller Ipod 30 gig?


erkkan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har beställt en macbook och en Ipod nano 4 gig och har tagit del av studenterbjuadnet med 1450 kr rabatt och blev nu mer sugen på en Ipdo 30 giggare! då jag kan ändra i min beställning!

 

Vad är skillnaden mellan dessa två? ipoden har större lagring och kan spela videor, men hur funkar det lägger man in filmer då eller hur funkar det ? mest en cool sak man aldrig använder?

 

Hur mcyekt större är ipoden än nano storleksmässigt? nano är ju vädligt smidig. Sen undrar jag om det går mycket långsammare att spela upp låtarna då ipoden har HD och inte nano? samt battertiden hur skiljer sig dessa i verkligeten?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad du ska ha den till. Ska du egentligen bara lyssna på musik så kan du ju köra med Nanon', om du klarar dig med 4gig dvs. Fördelen med iPod 30gig är ju att du kan koppa in den i tv-apparater och visa dina filmer på, för ärligt talat använder man fan inte iPoden så mycket till att kolla på, mest i början. Den stora passar även bra som bildbank om du är ute och fotar. Storleksmässigt så är 30giggarn rätt mycke större än Nanon, inget man stoppar bekvämt i jeansfickan enligt mig. Hur snabbt det går med låtar, du kan inte märka någon skillnad.

 

Micke S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen uppfattar jag inte 30GB iPoden stor. När man har den i ficken är det som om den inte är där. Och video funktionen använder jag dagligen. Det är ofta då man får en stud över för att kolla på lite film. På bussen eller när man väntar på något.

 

Men kanske den främsta anledningen till att jag äger en 30GB är att det är väldigt praktiskt att bära med sig all sin musik över allt. Man behöver aldrig bestämma vad man ska ta med sig, allt finns där. Och vart man än kommer så har man en fulladdad jukebox vilket alltid är uppskatat.

 

Hoppas det blev lite lättare för dig att välja nu. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en 40 GB ipod som jag sålde så fort nanon lanserades. Nanon är så liten att det inte märks i fickan, funkar tom i en kavajficka utan att märkas. Så du får nog fundera på vad som är viktigast för dig - massa låter och film, eller liten och smidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...