Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

spela musik med locket nedfällt


kanhir

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag är en pc användare som har nyligen switchat och jag har ett litet problem.

Jag vill lyssna på musik med skärmen nedfälld men datorn lägger sig bara i vilo läge.

Samma gäller närjag kör en extern skärm och fäller ner locket, då lägger den sig o sover.

Finns det något sätt jag kan fixxa detta?

 

//tack på förhand //Henrik

 

www.henrik-isaksson.tk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag är en pc användare som har nyligen switchat och jag har ett litet problem.

Jag vill lyssna på musik med skärmen nedfälld men datorn lägger sig bara i vilo läge.

Samma gäller närjag kör en extern skärm och fäller ner locket, då lägger den sig o sover.

Finns det något sätt jag kan fixxa detta?

 

//tack på förhand //Henrik

 

www.henrik-isaksson.tk

390259[/snapback]

Det finns program som kan fixa detta vad jag förstått, men det är väl inte helt hälsosamt för datorn att fälla ner skärmen när datorn är på, pga värme o så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag är en pc användare som har nyligen switchat och jag har ett litet problem.

Jag vill lyssna på musik med skärmen nedfälld men datorn lägger sig bara i vilo läge.

Samma gäller närjag kör en extern skärm och fäller ner locket, då lägger den sig o sover.

Finns det något sätt jag kan fixxa detta?

 

//tack på förhand //Henrik

 

www.henrik-isaksson.tk

390259[/snapback]

Eftersom en stor del av kylningen sker genom tangentbordet så går det inte att köra med locket nedfällt. Det skulle krävas tjutande fläktar för att lösa det problemet. Varför inte bara låta skärmen slockna efter 5 minuter? (Systeminställningar->Strömsparare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har bade extern skarm och tngtbord sa ska den inte somna (har jag for mig iaf...). Eftersom macbook ska funka ihopfalld sa e varme inte nagot problem. Daremot hade gamla ibooks ventilation som sakert skulle muppa upp skarmen ifall den kordes i nedfallt lage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm detta, köp dig en iPod.

MacBook är inte avsedd att vara en MP3 spelare.

Både skärm och hårddisk pajar om du till äventyrs skulle hitta ett hack som fixar så att det "skulle gå". Garantin ryker all väg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men poca, macbook har officiellt stod for closed-lid mode...

 

Du maste ha en skarm inkopplad samt tgntbord/mus och stromadaptern inkopplad.

 

Fast det finns oxa hack som gor det mojligt att skippa ha tangentbord och mus inkopplad.

 

http://www.digg.com/apple/Keep_your_Macboo...d_with_InsomiaX

 

och det lar inte paverka garantin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men poca, macbook har officiellt stod for closed-lid mode...

 

Du maste ha en skarm inkopplad samt tgntbord/mus och stromadaptern inkopplad.

 

Fast det finns oxa hack som gor det mojligt att skippa ha tangentbord och mus inkopplad.

 

http://www.digg.com/apple/Keep_your_Macboo...d_with_InsomiaX

 

och det lar inte paverka garantin

390305[/snapback]

 

 

Tack detta vad var jag letade efter. och så klart när det gäller andvändning så är det väl sunt förnuft som gäller.... välkommen till värkligheten alla andra.:P

 

Tack ännu en gång //Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visste jag faktiskt inte, mem jag är :armskeptisk: skeptisk ändå huruvida det är så bra för hårddisken att vara i rörelse i ex. vis en väska eller ryggsäck, lägg därtill dålig ventilation.

 

Skulle då aldrig skaffa en så pass dyr MP3-spelare..lite otymplig också.

En iPod på 60 GB är mer behändig, dessutom kan man scrolla .. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men halloj. Ingen som laser fragestallningen? :byrakrat:

 

kanhir har aldrig skrivit att han ska ha datorn i vaskan som en ipod (hade ju tom anslutit extern skarm, sa hade ju vart en hogst klumpig mp3-spelare i vaskan...).

 

Installera hacket, stang skarmen och va glad :ThumbsUp:

 

Enda anledningen till att Apple gjort sa att datorn laggs i vila nar man faller ihop macbook (utan extern skarm etc(, e ju att 99.99999% av alla anvandare forvantar sig att datorn ska ga just i vila och hade tyckt det varit drygt ifall datorn va igang och ovetandes sog ut batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men halloj. Ingen som laser fragestallningen?  :byrakrat:

 

kanhir har aldrig skrivit att han ska ha datorn i vaskan som en ipod (hade ju tom anslutit extern skarm, sa hade ju vart en hogst klumpig mp3-spelare i vaskan...).

 

Installera hacket, stang skarmen och va glad  :ThumbsUp:

 

Enda anledningen till att Apple gjort sa att datorn laggs i vila nar man faller ihop macbook (utan extern skarm etc(, e ju att 99.99999% av alla anvandare forvantar sig att datorn ska ga just i vila och hade tyckt det varit drygt ifall datorn va igang och ovetandes sog ut batteriet.

390790[/snapback]

 

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Eftersom en stor del av kylningen sker genom tangentbordet så går det inte att köra med locket nedfällt. Det skulle krävas tjutande fläktar för att lösa det problemet. Varför inte bara låta skärmen slockna efter 5 minuter? (Systeminställningar->Strömsparare)

390265[/snapback]

Observera att det gäller enbart för iBook. MacBook, MacBook Pro och PowerBook är precis som alla andra bärbara datorer byggda för att kunna köras i stängt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...