Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DOA MacBook och nu död Nano!


MacJoel

Rekommendera Poster

Sitter på jobbet och har min Nano i fickan när det plötsligt blir tyst. Tar fram den och ser att displayen är "svart". Försöker sätta på den igen men ingen respons alls.

 

Vad kan ha hänt? Batteriet var fulladdat imorse kl 09:00 och jag har lyssnat max 2 tim.

 

Tillägg: Fick hem min nya MacBook och den var DoA och nu detta - skratta eller gråta :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet och har min Nano i fickan när det plötsligt blir tyst. Tar fram den och ser att displayen är "svart". Försöker sätta på den igen men ingen respons alls.

 

Vad kan ha hänt? Batteriet var fulladdat imorse kl 09:00 och jag har lyssnat max 2 tim.

 

Tillägg: Fick hem min nya MacBook och den var DoA och nu detta - skratta eller gråta :tarskratt:

390199[/snapback]

 

 

Skratta, det kan ju knappast bli värre!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett sätt ska du vara glad att din macbook var DOA eftersom rå råder inget tvivel om tillverkningsfel, det kan alltid vara lite krångligt att reklamera saker man använt och du kommer nog märka det med din nano.

 

förvisso har jag aldrig reklamerat något till just apple men av döma från andra människors erfarenheter så verkar de både generösa och svinaktiga.

 

 

Dessutom "lagar" de inte felet som uppstått utan du får en helt ny! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat in iPoden så vi får se vad som händer. Ang MacBooken så är det enda jag vet är att jag får en ny först om 2-3 veckor(!) :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dead on Arrival är egentligen en term som används inom bla sjukvården i USA och betyder kort och gott att patienten var död när ambulanspersonal kom fram.

 

Edit: Samma används inom elektronikvärlden och betyder att varan är "död" (sönder) och ej fungerar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dead on Arrival är egentligen en term som används inom bla sjukvården i USA och betyder kort och gott att patienten var död när ambulanspersonal kom fram.

 

Edit: Samma används inom elektronikvärlden och betyder att varan är "död" (sönder) och ej fungerar alls.

391171[/snapback]

 

Vilket kan ha stor betydelse för hur vissa leverantörer agerar när du får fel på din produkt!

Är det en DOA skall du få en ny produkt omgående.

Har du däremot hunnit använda produkten kan de räkna det som ett vanligt garantiärende och produkten skall skickas iväg för reparation, även om de finns nya produkter på hyllan!

 

Alltså en skillnad på ibland flera veckor!!

Fåru alltså en moj som verkar defekt efter en kort tids användning, hävda alltid att det var så när du började använda mojen, eller se till att mojen inte funkar!

Ovanstående gäller förstås alla mackapärer och grejer och allt vad det nu heter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...