Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

wma till mp3


venacava

Rekommendera Poster

hej,

 

har köpt låtar på cdon, som iofs är drm skyddade.. försöker på alla möjliga sätt och försöka komma ifrån skyddet, just för att kunna transferera detta skitformat till mp3!! förstår överhuvudtaget inte varför cdon har wma som standard och inte mp3.. jäkla ipodhatare!

 

problemet är, att jag har provat ett flertal shareware såsom freeware program till mac och till min virtuella virtual pc.. inget går, och jag börjar snart gråta bloood!!

 

någon enkel lösning på det?? inte ens toast vill bränna det som en musikskiva.. hur kommer jag från drm skyddet???? det är jag som har köpt låtarna, och då bör jag kunna stoppa in det i min lilla shufflee... det är där de hör hemma!!

 

en arg anti-wma hatare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr - du har nog köpt en gris i säcken där knuten inte går få upp...

Det som kanske går är att bränna en audioCD och sedan mp3-rippa dom "AIFF"-filerna.

Fasen vet hur man bränner WMA med Whimp på en Mac dock :-)

 

[ska man vara petnoga så gäller samma "problem" för ITMS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som funkar är att bränna en audio-cd på en pc med windows och sedan rippa dom på din mac. Har man ingen tillgång till en win pc med brännare så har jag ingen aning om hur du ska kunna lösa problemet tyvärr.

 

Hade samma problem själv när jag skulle köpa massa låtar med loka kuponger. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak funkar med låtar från ITMS. Effer en bränning till cd som ljudfiler och sen överföring till en dator igen som AAC så låtskyddet borta hos mej. Varför bråkar KO och andra om att iTunes låser användare till iPod? Det är ju lätt att komma runt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bråkar KO och andra om att iTunes låser användare till iPod?

390136[/snapback]

Just DEN frågan är bara en liten del av problemet. Det värsta är licensavtalet som fråntar konsumenten ALLA grundläggande rättigheter och kan till och med ändras för redan genomförda köp.

 

Är det någon som läst iTMS licensavtal? Skrämmande läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. inget nytt med andra ord som ni skrivit.. ok, men hur ska jag bränna på skiva i en pc? ett vanligt brännprogram? vilken? hjälp mej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är licensavtalet som fråntar konsumenten ALLA grundläggande rättigheter och kan till och med ändras för redan genomförda köp.

Är det någon som läst iTMS licensavtal? Skrämmande läsning.

Har du läst det själv?

För det du hänvisar till är ändrat sedan länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst det själv?

För det du hänvisar till är ändrat sedan länge.

390161[/snapback]

Det var väl två månader sedan i och för sig, men det jag menar står ännu kvar på sidan

http://www.apple.com/legal/itunes/se/service.html

"iTunes förbehåller sig rätten att ändra Användningsreglerna när som helst."

och

"iTunes kan ensidigt bestämma att lägga ner Tjänsten eller delar därav, och Du är medveten om att Du då inte längre kommer att kunna använda Produkterna i samma utsträckning. iTunes kan inte hållas ansvarigt om de väljer att utnyttja denna rättighet."

 

Och detta är inte de enda exemplen på åsidosättande av grundläggande konsumenträttigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. inget nytt med andra ord som ni skrivit.. ok, men hur ska jag bränna på skiva i en pc? ett vanligt brännprogram? vilken? hjälp mej!

390158[/snapback]

 

 

Vill minnas att du kan bränna ganka enkelt direkt i Windows Mediaplayer, annars är ju Nero ett program som användes flitigt på den tiden man körde Windows.

 

Lycka till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl två månader sedan i och för sig, men det jag menar står ännu kvar på sidan

"iTunes förbehåller sig rätten att ändra Användningsreglerna när som helst."

och

"iTunes kan ensidigt bestämma att lägga ner Tjänsten eller delar därav, och Du är medveten om att Du då inte längre kommer att kunna använda Produkterna i samma utsträckning. iTunes kan inte hållas ansvarigt om de väljer att utnyttja denna rättighet."

 

Hakar du upp dig på de formuleringarna så kan du nog varken ha skaffat bredbands eller mobilabonnemang - så man undrar hur du kunna läsa det :-)

 

[Trodde det var tjatet om att de kunde ändra avtalet på redan köpt musik du åsyftade - för det är ändrat lång innan den här debatten.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hakar du upp dig på de formuleringarna så kan du nog varken ha skaffat bredbands eller mobilabonnemang - så man undrar hur du kunna läsa det :-)

 

[Trodde det var tjatet om att de kunde ändra avtalet på redan köpt musik du åsyftade - för det är ändrat lång innan den här debatten.]

390192[/snapback]

Jo, jag vet att liknande formuleringar finns på diverse avtal och dessa är också under granskning. Men som alltid är myndigheterna för flata och lagstiftningen för svag.

 

Men de kan ju fortfarande begränsa ANVÄNDANDET av produkten långt efter köpet, vilket är lika allvarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...