Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Power Mac G5

Alphonze

Recommended Posts

Fick tag i en bättre begagnad G5 1,8 GHz av första generationen 2003. Men oj vilken grym dator och vilken byggkvalitet! Tjock aluminium och snygg inredning. Apple tänker verkligen på minsta detalj. :ThumbsUp:

Naturligtvis har jag redan satt tänderna i den och installerat min "gamla" 160 GB pata-disk som slave på dvd-kabeln (det var inte lätt med kabeldragningen där inte, jämfört med min gråa G3:a). G5 har ju "bara" sata-kontakter i övrigt.

Tänk att en så pass gammal dator ändå kan kännas fräsch. Undrar just hur länga Apple supportar PowerPC bara...?

Tror dom kommer support PPC rätt länge, iaf G5'or.

Vore riktigt konstigt om dom bara släpper PPC helt. O håller med att G5'orna, framförallt dom dubbel proppiga känns fräsha även idag. Har en G5'a 2x2Ghz just nu o ser ingen som helst anledning till o upgradera nå annat än ram'et o ev grafikkortet för processorn räcker o blir över.

Tror dom kommer support PPC rätt länge, iaf G5'or.

Vore riktigt konstigt om dom bara släpper PPC helt. O håller med att G5'orna, framförallt dom dubbel proppiga känns fräsha även idag. Har en G5'a 2x2Ghz just nu o ser ingen som helst anledning till o upgradera nå annat än ram'et o ev grafikkortet för processorn räcker o blir över.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...