Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 skärmar till 1 dator


Snobben

Rekommendera Poster

Vilket är det enklaste sättet att få 2 skärmar till samma dator som inte visar samma bild, dvs jag vill kunna använda hela ytan hos de två skärmarna när jag jobbar.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du har för dator och i förlängningen vad för grafikkort. Även om det går att fixa på en del av de andra, t ex iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Koppla in två skärmar.

 

Alla Powermacs har dual head-grafik med två anslutningar för skärm. Powerbook har en extra port, så att du har powerbookens interna skärm och ytterligare en. Detta gäller även alla Macbooks (även Pro).

Till en iBook gör du samma sak, men du måste använda hacket Screen spanning doctor för att få Extended desktop; alltså inte spegling.

iMacs gör samma sak.

 

Kolla sen på kontakterna på datorn, och den på skärmen. Skaffa dig rätt adapter. VGA->DVI tror jag inte du kan hitta, så har du VGA (iMac G5 och iBook) så kan du inte använda DVI-skärmar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Japp, garanterat har du två utgångar bak på grafikkortet.

 

Jag satsar på att den är en DVI och en ADC. ADC-kontakten har runda kanter.

http://www.cupertino.se/reseller/files/pro...adc-dvi_500.jpg <- ADC till höger; DVI till vänster (dock DVI-D på bilen, icke DVI-I som du har, antagligen. DVI-I har fyra små extrastift runt den långa pinnen).

 

Beroende på vad du har för skärmar kommer du behöva diverse adapters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...