Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ouark 7 och 7.01 gör mig galen!

Lorden

Recommended Posts

Ouark 7 och 7.01 gör mig galen!

Jag har jobbat med Qxp allt sedan 3.1, då var det ett mycket kompetent program och saker och ting bara fungerade. Sedan dess har jag följt med upp och nu med en nyköpt Mac Pro så köpte jag på mig en licens till (vi blev en till på avd).

DEt har lltid varit problem med de nya versionerna av Qxp - men 7:an i båda varrianterna gör mig galen.

– Jag kan inte spara ner till 6:an så att mina kolegor kan öppna…

– Jag kan inte montera bilder, en eps ellet tif blir ibland en pict, men oftast så svarar Qxp "saknar fil på disk".

– Utskrifter till Xerox fungerar inte…

inget utav mina problem finns att läsa som "kända problem" på Qxp-sida.

…så nu ger jag upp och välkomnar inDesign!

Först provade jag 7:an och då körde maskinen Rosetta, sedan uppdaterade jag till 7.01 för intel Mac. Kanske är inte hela felet Quark:s, detta med intelmacar kanske…

Finns det någon där ute som 7:an eller 7.01:an fungerar för?

Ju förr desto bättre – InDesign är faktiskt kanon. Jag jobbade också med XPress i många år, och trivdes väldigt bra. För några år sedan gav jag upp och övergick till InDesign och ångrar det inte, trots att jag svor en del vid övergången då jag var ovan vid hur InDesign fungerade.

Så: – Hej då Quarken!

• 1 month later...

Du sparar ner till 6:an genom EXPORTERA - Layouter som projekt- välj 6 ,

men det visste du kanske. Din mottagare som ska öppna dokumentet måste dock ha sista versione av 6:an, som nu är 6.5.2.

Trivs med 7:an So faar!

• 1 year later...

Jag kör Quark 7.3 på Intel iMac. Hade strul som bara den från början men sen jag uppgraderat till 7.3 för någon vecka sedan fungerar det felfritt!

/Lollo

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...