Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples studentrabatten


hambern

Rekommendera Poster

Jag ska börja plugga nästa vecka - på umeå universitet, lärarprogrammet - och tänkte: som student har man ju rabatt, tänkte mig en macbook till studierna, men tydligen har man lite olika rabatt på olika saker, ibland är det något ipoderbjudande som ingår och hit och dit. Jag har kort sagt gått vilse i rabattdjungeln.

 

Hur fungerar det hela? Jag har ännu inte fått något kort från CSN, måste man det eller räcker det med antagningsbevis? Vad är det bästa köpet just nu? Borde man ta en iPod också även fast jag inte direkt behöver det? Kort sagt, har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där!

 

Som studerande får du 10 % rabatt på datron och nästan alla tillbehör och det är nästan alltid så om jag har förstått det rätt. Nu får man en ipod 4 gig nanon för 800 spänn och en 2 gig för 400 men du betalar fullt pris från början och sedan får du tillbaka en rabatt en vecka senare alltså 1450 kr för att de inte får "ge bort" den bara sådär. Sedan får du en skrivare "gratis" samma sak där fullt pris från början.

 

Jag köpte en vit macbook mellan version + 80 hd och 1 gig ram, nano 4 gig samt skrivare och får betala 15900 från början och får sedan tillbaka 2400 spänn cirka!

 

Så fungerar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaa... Såg inte det där skrivartipset! Det var ju en jättebra rabatt ju. Ser ut att bli något sådant här när jag beställer:

 

*  Canon Pixma IP4200

 

*  Apples trådlösa Mighty Mouse

 

*  iPod 30 GB vit (anpassad)

 

*  13-tums MacBook (Vit) - 2 GHz Intel Core Duo

    SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)

    512MB 667 DDR2 - 2x256MB SO-DIMMs

    80GB Serial ATA drive

    2.0GHz Intel Core Duo

    Keyboard & Mac OS 

 

 

Så nu återstår bara... Ska man beställa nu eller måste man vänta tills man fått CSN-kortet?

 

P.S.

 

Ska givetvis uppgradera minnena. Ska köpa till två 1Gb:are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag pratade med en säljare där så¨man får lite råd osv. samt har en kontaktperson på apple du säger bara att du är student så ordnar sig allt enda som behövs de kan "kolla upp" så att du studerar men annars är det bara att tuta och köra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...