Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

streama med extern hårddisk


parre

Rekommendera Poster

Hej

 

1.Hur ska man gå till väga om man vill streama musik från sin airport ?

 

2.Kan man streama trådlöst eller måste man ha en kabel mellan sin airport "station" och förstärkaren ?

 

3.Jag vill ha musiken på en extern HD som jag kopplat upp på mitt nätverk med en ethernet switch , jag vill även kunna styra låtvalet med medföljande fjärrkontroll.

 

4 Vilket sätt är enklast att cama med en pc användare ?

 

Ska tilläggas att jag har en Macbook .

 

Tacksam för svar :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag förstår inte alla dina frågor riktigt... men du vill kunna streama musik från en extern inkopplad hårddisk till din stereo via air tunes express (alltså den som har optisk utgång som man kan koppla in till förstärkaren)?

 

Hårddisken kommer du åt den i vanliga fall över nätet? I sånt fall ska du bara adda låtarna där till ditt itunes bibliotek men glöm inte att ta bort bocken i preferences under advanced att den inte ska kopiera inneållet när man addar låtar till biblioteket. Sen måste du ju ha rätt inställningar på airporten såklart.

 

Jag vet inte om jag fattat allt... men fråga gärna mer så ska jag försöka hjälpa till o förresten vad är "cama"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Jo det var ungefär vad jag menade , men jag har den lilla airport express med "vanligt" uttag till stereon . Kan man flytta sin airtunes mapp till den externa hd istället för att lägga musiken i datorn(så att man har musiken på den externa )?

 

Vad jag kallar för "cama" är att ha videosamtal liknande msn osv.

 

Sen undrar jag även hur jag ska koppla den externa hd till mitt trådlösa nätverk?jag har en airport express , en 5 portars ethernet switch och en lacie 250 ethernet hd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart kan du ha musiken på den externa hårddisken, jag har själv all musik samlad på en server så att alla datorer i nätverket har samma musikbibiliotek sen kan alla datorer också streama musik till stereon där jag har kopplat in in airtunes express fast via optisk utgång till förstärkarens MD/DAT ingång (hade ingen annan kvar).

 

Problemet som upptsår antar jag är att varje gång du vill lyssna på musik måste du "connecta" till din LACIE disk mha. kringla+k när du är i Finder, eller så får du hitta ett sätt att auto-mounta disken varje gång du startar datorn (själv kör jag kringla+k för min server är inte igång hela tiden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...