Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS-program passande till Mac och PC


macwin

Rekommendera Poster

Finns det nått SMS-Program till datorn som fungerar på mac o pc?

Hadde ett till pc men tyvärr numera borta! man kunde både sända och ta emot sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska finnas en SMS-widget, men har för mig den bara fungerar i USA eller något sånt surt.

 

Ett SMS-program skulle vara till hands, då jag inte är så rapp med tummarna på den gamla Nokian :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni hittar nåt.

 

På min PC hatr jag nåt jag fick från Logitech när jag köpte min blåtandmus. Det är lite ostabilt men har en smart funktion. När den hittar telefonen synkar den sms lådorna inbox (och skickat också tror jag) automatiskt. På det sättet byggs automagiskt ett komplett sms-arkiv upp i datorn i bakgrunden. Då och då blir sms minnet fullt i telefonen och jag raderar allt utan att oroa mig.

 

På Mac fins ju en koppling i adressboken man kan koppla ihop med telefonen och skicka sms om man har blåtand. Det ploppar också upp en ruat om telefonen är ansluten och det kommer ett sms och då kan man välja att spara det smset som en anteckning till en kontakt i adressboken. Det är också en fiffig tanke men macen läser inte av de sms som kommit och skickats när inte macen varit ansluten.

 

Jag skulle vilja ha en kombination av båda dessa funktioner och då gärna i form av en ny applikation liknande mail. Eller kanske man kune bygga in funktionen i mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech ska du ta det försiktigt med! behövde drivrutin på ca 2MB fick 2GB!

och detta segade ner systemet! annars hyfsat bra grejor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justerat rubriken lite.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ för någon kanske kan vara gratis sms från via nätet.

 

Det finns ju t.ex. den här tjänsten som är helt utan reklam.

 

Funkar fint. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech ska du ta det försiktigt med! behövde drivrutin på ca 2MB fick 2GB!

och detta segade ner systemet! annars hyfsat bra grejor.

389285[/snapback]

 

Ja det håller jag med om. I detta fallet är jag inte ens säker på om applikationen kommer från Logitech elelr om de bara skickade med den. Den är definitivt lite ostabil och kraschar ibland så det var inte den jag ville ha. Det var själva funktionsprincipen som var bra, att den tankar ur mobilen när datorn är på och mobilen är inom bluetooth-räckvidd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack , och tror du att den tar OS9? är i väntans tider på en G4 så ingen "riktig tiger mac" ännu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...