Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

vilket grafikkort ska jag ha?


momek

Rekommendera Poster

Vad jag vet är inte det viktigaste grafikkortet utan snarare Processorn och tillräckligt med RAM.

 

Mer än det kan inte JAG svara på men se i.a.f till att tillräckligt med både processor kraft och minne finns i macen.

 

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Som sagt: de grafiska programmen drar inte någon nytta av 3D-acceleration vilket är det som mycket bildminne är bäst för. Den vanliga accelerationen hos grafikkort toppade för 7-8 år sedan. Idag är det processor, internminne och i viss mån hårddisk som sätter gränserna för hur snabbt du man upplever traditionella grafiska program.

 

Dagens inverkan av grafikkort är främst avlastning av processorn vid uppritande av gränssnittet. Men det är svårt att mäta dess inverkan även om det ibland kan märkas när det är tung belastning. Det är främst MacBook 13-tum och Mini som har problem med sin integrerade grafik som använder det vanliga internminnet. När man kör emulerade program, processorn slår i taket, internminnet är lastat och grafikkortet behöver arbeta blir det ryckigare än hos de andra Macarna.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...