Jump to content
Just nu i M3-nätverket

konstiga tecken i mail

photojonas

Recommended Posts

Hej!

När jag skriver mail i "Mail" som ingår i Os X får säger mina mottagare att de ser konstiga tecken istället för åäö. Har försökt att ställa om textkodningen utan att lyckas, dessutom måste jag ställa om den för varje mail jag skickar eftersom den ställer sig på automatisk hela tiden.

Vad ska jag göra? Har hört med flera av mina vänner och de har samma problem.

Jonas

www.jonaslindstrom.se

Hade samma problem, eller har de i vissa moment, men då trodde jag detta hade att göra med min typsnittshanterare, suitcasen, men detta problem dyker upp på mina kollegors maskiner även utan suitcase..

Ser gladeligen fram emot ett svar :ThumbsUp:

Är jag den enda med detta problem? Nästan alla mail jag skickar från mail 2.1 får konstiga svenska tecken hos mina mottagare. känns inte alls seriöst att maila ut massa mysko tecken.

Hur gör jag för att lösa detta? Kan jag ställa in programmet så att det alltid använder samma teckenformat, något som andra kan läsa?

Tacksam för svar.

Jonas

www.jonaslindstrom.se

:deppig:

Är jag den enda med detta problem? Nästan alla mail jag skickar från mail 2.1 får konstiga svenska tecken hos mina mottagare. känns inte alls seriöst att maila ut massa mysko tecken.

Hur gör jag för att lösa detta? Kan jag ställa in programmet så att det alltid använder samma teckenformat, något som andra kan läsa?

Tacksam för svar.

Jonas

www.jonaslindstrom.se

:deppig:

392028[/snapback]

Jag har för mig att det är mottagarna som ska ställa in sina emailprogram på "automatisk teckenkodning", annars försöker deras maskiner läsa windows-kodning och då blir det knas.

Edit: Kolla även: https://forum.macworld.se/index.php?showtop...=0entry352237 och https://forum.macworld.se/index.php?showtop...=0entry342387

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...