Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple Store

daam

Recommended Posts

Har beställt en iMac20" och en iPod. Något jag gått och funderat på länge men nu alltså äntligen slagit till. Det jag väntade på var iPodrabatten, och när den kom beställde jag. Det ska bli riktigt kul och jag är sjukt förväntansfull på maskinen. iPod har jag haft innan, och är Macen lika uppstyrd och clean som iPoden så kommer jag nog bli nöjd, (switchar nu från PC-världen).

Min beställning gjorde jag 8/8, fick bekräftelse att den skulle skickas 11/8 och levereras senast 15/8. Den 9:e fick jag besked att de inte kunde dra pengarna från mitt kort, så jag ringde min bank, som sa att det inte ska vara några problem med betalningen. Jag ringde Apple den 10:e och då sa de att nu är betalningen OK ändå.

Den 11e skickades inget och därefter har jag varit i kontakt med Apple ett flertal gånger. Ordern har fortfarande inte skickats. Det senaste beskedet jag fick i fredags var att den skulle skickas igår morse. Enligt Apples Order Status-sida har den fortfarande inte skickats. Idag är det den 20/8. Jag är grymt besviken på att Apple inte har skött detta bättre och håller på att tappa förtroende för dem. De har inte ens lämnat något klart svar på varför det drar ut på tiden, utan säger att det tyvärr är försenat.

Jah hoppas verkligen att mitt misstroende vägs upp när jag väl får leveransen. Är det någon annan som har haft probelm med förseningar? Vad har man för rätt till kompensation eller liknande pga leveransförseningar?

Har beställt en iMac20" och en iPod. Något jag gått och funderat på länge men nu alltså äntligen slagit till. Det jag väntade på var iPodrabatten, och när den kom beställde jag. Det ska bli riktigt kul och jag är sjukt förväntansfull på maskinen. iPod har jag haft innan, och är Macen lika uppstyrd och clean som iPoden så kommer jag nog bli nöjd, (switchar nu från PC-världen).

Min beställning gjorde jag 8/8, fick bekräftelse att den skulle skickas 11/8 och levereras senast 15/8. Den 9:e fick jag besked att de inte kunde dra pengarna från mitt kort, så jag ringde min bank, som sa att det inte ska vara några problem med betalningen. Jag ringde Apple den 10:e och då sa de att nu är betalningen OK ändå.

Den 11e skickades inget och därefter har jag varit i kontakt med Apple ett flertal gånger. Ordern har fortfarande inte skickats. Det senaste beskedet jag fick i fredags var att den skulle skickas igår morse. Enligt Apples Order Status-sida har den fortfarande inte skickats. Idag är det den 20/8. Jag är grymt besviken på att Apple inte har skött detta bättre och håller på att tappa förtroende för dem. De har inte ens lämnat något klart svar på varför det drar ut på tiden, utan säger att det tyvärr är försenat.

Jah hoppas verkligen att mitt misstroende vägs upp när jag väl får leveransen. Är det någon annan som har haft probelm med förseningar? Vad har man för rätt till kompensation eller liknande pga leveransförseningar?

388391[/snapback]

Hehe sånt händer ibland.

Det tog 1 och en halv månad från beställning tills min iPod mini. det va jobbigt att vänta faktiskt.. men det är värt väntan :)

Nu har jag beställt en MacBook och en iPod 30 gig. Beställde MacBook den 9/8 fick ett brev om att inte lånet blev godkänt, Så vi skickade tillbaka ett papper med nya uppgifter för min Pappa istället för Mamma den kom bort i posten. så nu gjorde vi en ny lån ansökan via apple store.

Så jag väntar förhoppninggsfullt på grejerna.. Jobbigt... men kommer vara total värt när det kommer :)

Jag fick vänta tre veckor på min dator. Jag fick väldigt lite information om när min dator skulle dyka upp. Det som tog tid var att få datorn från fabriken, när väl TNT tog över leveransen tog det två dagar att frakta den över halva jordklotet hem till mig. Jag var grymt besviken och dendär känslan av upprymdhet man får när man köper något dyrt som man längtat efter var helt försvunnen när jag väl fick datorn, ett riktigt antiklimax.

När jag däremot beställde min Ipod fick jag den levererad hem till mig på mindre än två dygn från att jag gjort beställningen, då blev jag nöjd!

det tog 2 månader innan jag fick min dator för att dom trodde att jag var student och väntade på mina studentpapper. hur stupid är inte det? dessutom fick man tjata fram minsta lila information eftersom ingen visste nått.

Det kan vara bättre att gå till sin lokala handlare. Då ser man ju vad som finns hemma och kan förhoppningsvis få lite klarare besked om leveranser.

Det kan vara bättre att gå till sin lokala handlare. Då ser man ju vad som finns hemma och kan förhoppningsvis få lite klarare besked om leveranser.

388406[/snapback]

Ja det hade jag gärna gjort, men då kan man tyvärr inte utnyttja den generösa rabatten (10%) som Mecenatkortet ger. Inte heller iPod-rabatten. Så det rör sig om ganska mycket pengar. Men annars är det säkert skönare att handla hos närmaste återförsäljare.

Jaja, vi får väl hoppas att min dator dyker upp snart i alla fall!

Bättre att kunna beställa än att inte kunna, Jag bor ju på Åland och för att vi ska kunna ta in grejor hit måste företagena utomlands ta bort Momsen annars betalar vi Dubbelmoms (22%+det land man beställer från) Så jag ringde apple förut o. dom sade; Nej, Det kan vi inte göra o. att de ska va så... du kan gissa att man var lite Pissed off.. Så det blev en resa över till finland, åbo och där köpte vi min iMac.. Så var glad att du kan beställa överhuvudtaget! :deppig:

Andra finska o. svenska företag brukar gå med på att ta bort momsen.. men inte Apple!

Ja det hade jag gärna gjort, men då kan man tyvärr inte utnyttja den generösa rabatten (10%) som Mecenatkortet ger. Inte heller iPod-rabatten. Så det rör sig om ganska mycket pengar. Men annars är det säkert skönare att handla hos närmaste återförsäljare.

388416[/snapback]

10%, då hade jag också gjort som du.

388391[/snapback]

Ibland inträffar tyvärr missöden, och det är mycket tråkigt för den som blir drabbad.

MEN...

Det kan också vara så att du har tur i oturen, och därmed blir kompenserad. Det händer ibland att Apple uppdaterar till nyare modeller i det tysta, och att en kund som har beställt en maskin, faktiskt får en senare modell, än den han egentligen beställde. Inte för att jag tror att så är fallet nu, eftersom det verkar lite för tidigt för det, men om du har en sagolik tur, så kanske du får hem en iMac med Core 2 Duo, istället för den vanliga Core Duo som sitter i nuvarande modeller.

Det kan ju vara så att nuvaande modeller har slutat tillverkas, och att de inte har fått fram de nya än, men att de är på gång, och att det är därför som de inte säger vad förseningen beror på.

Jag håller tummarna för att du har sådan tur, för då kan det ju vara värt väntan, även om den känns tråkig och jobbig nu.

Ibland inträffar tyvärr missöden, och det är mycket tråkigt för den som blir drabbad.

MEN...

Det kan också vara så att du har tur i oturen, och därmed blir kompenserad. Det händer ibland att Apple uppdaterar till nyare modeller i det tysta, och att en kund som har beställt en maskin, faktiskt får en senare modell, än den han egentligen beställde. Inte för att jag tror att så är fallet nu, eftersom det verkar lite för tidigt för det, men om du har en sagolik tur, så kanske du får hem en iMac med Core 2 Duo, istället för den vanliga Core Duo som sitter i nuvarande modeller.

Det kan ju vara så att nuvaande modeller har slutat tillverkas, och att de inte har fått fram de nya än, men att de är på gång, och att det är därför som de inte säger vad förseningen beror på.

Jag håller tummarna för att du har sådan tur, för då kan det ju vara värt väntan, även om den känns tråkig och jobbig nu.

388631[/snapback]

Ja, det hade ju varit underbart... Tror tyvärr inte att det blir så iofs..

Det råkade jag faktiskt ut för när jag köpte min första iPod. 3G tror jag den hette. Det var den med de fyra röda toch-knapparna. När jag beställde (från MacForum i GBG) var det en 15GB, men jag fick vänta jättelänge och den uppdaterades till en nyare variant med 20GB, och lite mindre mått (tror jag), eller längre batteritid eller något sådant. Så då var det ju värt väntan...

Vem vet, jag kanske får en iMac 24" med Core2duo och 512 MB grafikkort och 1TB HDD. iPodden blir en iPhone med 30GB hårddisk! :)

Vem vet, jag kanske får en iMac 24" med Core2duo och 512 MB grafikkort och 1TB HDD. iPodden blir en iPhone med 30GB hårddisk! :)

388663[/snapback]

Det var nog lite väl mycket att hoppas på.

Men det hade ju inte varit helt fel, med den kombinationen.

Okej, nu fick jag ett mail att de skickat mina varor. iPoden och datorn är skickade med två olika budföretag. Jag har för mig att jag läst att de skickas till Holland, för att där samlas ihop och skickas till mig med TNT.

Hur som helst står det i mailet att de beräknar leverera till mig den 30/8. Jag tycker detta är dåligt. I första orderbekräftelsen fick jag 15/8 som leveransdatum. Nu är det altså 30/8 som gäller. Jag är besviken.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...