Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

chatprogramm!


hanness

Rekommendera Poster

Hejsan alla macfans!

 

jag undrar om det finns något programm som kombinerar msn messenger, aol instant messenger, icq och några fler chatprogramm? det hade ju inte varit fel om det stödde videokonversationer med windows heller...

 

finns detta programm bara i mina drömmar?

 

mvh,

 

-hannes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adium funkar utmärkt, däremot stödjer det inte några funktion så som video o dylikt..men annars är det kanon..hörde ngt om att ichat skulle börja stödja fler protokoll, däribland msn men vet inte riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kasst att vi macare inte kan få bra video.. vill ha video stöd i adium.. ja visst mercury och amsn har det.. men dom är kassa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kasst att vi macare inte kan få bra video

388466[/snapback]

Vi har bra video, men inte med MSN-protokollet. iChat har alldeles utmärkt stöd för videochatt, och jag har chattat med 3 stycken andra samtidigt, utan några större problem. Vi har haft lite problem med att bild och ljud hackar, men det beror mest på att en del sitter på gamla Telia ADSL 512kbit/s, och med gamla datorer (G4 på 400MHz) som egentligen inte har stöd för flerparts videochatt. De har varit tvungna att installera ett litet hack för att de ska kunna delta i flerparts videochatt överhuvudtaget.

 

Att det inte finns en bra MSN-klient med ordentligt stöd för videochatt får ni skylla på MS för. De har inte släppt några specifikationer på sina protokoll för det, och de som ändå gör klienter för MSN, har fått klura ut själva hur bild och sådant överförs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...