Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Batteritid efter uppdatering

alle112

Recommended Posts

Läste på 99Mac att dom som hade uppdaterat sin Macbook att batteri tiden minskat är det sant eller gnäller dom bara :fundersam::armskeptisk::ThumbsUp:

Har uppgraderat men vet ej riktigt ännu men det verkar ju klart sannolikt att batteritiden minskar om processorfläkten arbetar mer efter uppgraderingen.

Återkommer när jag har haft möjlighet att testa min dator med lite längre test(på bara batteri)

Logiskt sett borde det väl gå jämt upp. Fläktarna går väl mer just nu efter uppdateringen, men en varmare dator borde ju toppa fläkten här och där vilket borde dra minst lika mycket. För att inte tala om att hårdvaran tar mer stryk av en varmare dator.

jag tycker min batteritid har minskat rätt så mycket sen firmware updateringen. Men, coconut battery säger att mitt batteri är 98% "helt".

ska prova ladda ur den och se hur länge det räcker.

Jag tror som du miccet. Och jag har inte märkt någon skillnad än. Är dags att kalibrera batteriet snart, kan ha ett extra öga på batteriet när jag laddar ur det. Tror inte jag kommer märka någon skillnad endå :)

först efter uppdatering av firmware räckte batteri i ca. 2 timmar från 100% läge.

jag tömde batteri och laddade den tills fullt igen. nu visar den 4.2 timmar med BT och airport på....

Det har jag provat göra med min och batteriet visar typ 3:30-3:50 .. Alltså inte 4,2 timmar som dig. Vet inte riktigt vad man kan göra åt saken, men jag kör inte på batteri så ofta ändå.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...