Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råkade installera Intelkod på PPC


mono_cut

Rekommendera Poster

Det kan jag ej uttala mig om men är rädd att den kan vara låst för 800mhz processor! :deppig:

men du är ej på väg nåt till Mariehamn under måndagen? Bör ute i saltvik så det är en jäkla bit att ta sig ut till Eckerö!

388500[/snapback]

 

Pa Aland finns det inga avstand, sa till mariehamn kan jag enkelt ta mig om det inte skulle ordna sig under dagen.

 

800 mhz... jo... ska kolla upp om det kan funka. Tiger funkar ju, men da blir jag ju en pirat... och det vill jag inte. Iofs... Tiger kostar inte sa mycket att kopa... om de nu har studentrabbat i den dar butiken i Mariehamn. Skulle behova en fw disk oxo..

 

Shit va beroende man ar av datorer. Skrev just den har artikeln i Svd http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_13511899.asp och far sitta och svara pa mail utan svenskt tangentbord genom VNC... pinsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det FUNKADE!

 

Nu rullar tangentbordet som det ska äntligen. Visserligen har det där fulhacket kraschat Mail och lite andra applikationer, men det är bara att sätta igång att slänga plist filer... ska bara rota fram alla lösenord.

 

Nästa gång jag ger mig av hemifrån kommer jag vara mera försiktig och låta pantherskivan sitta i cd-driven ;)

 

TACK ALLA som har hjälpt mig. Utan er hade jag varit stekt. Det är fantastiskt hur viktig communitybaserad support är i dagens informationssamhälle. Att det dessutom kan finnas till med entusiasm och glädje som i detta forum gör att man blir alldeles varm inombords. Ni är alla ett föredöme för hur vanligt folk kan organisera sig och skapa något kreativt och gott. Jag hoppas att jag någon gång kan hjälpa någon annan här inne som har blivit nödställd.

 

Tusen tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det FUNKADE!

 

Nu rullar tangentbordet som det ska äntligen. Visserligen har det där fulhacket kraschat Mail och lite andra applikationer, men det är bara att sätta igång att slänga plist filer... ska bara rota fram alla lösenord.

 

Nästa gång jag ger mig av hemifrån kommer jag vara mera försiktig och låta pantherskivan sitta i cd-driven ;)

 

TACK ALLA som har hjälpt mig. Utan er hade jag varit stekt. Det är fantastiskt hur viktig communitybaserad support är i dagens informationssamhälle. Att det dessutom kan finnas till med entusiasm och glädje som i detta forum gör att man blir alldeles varm inombords. Ni är alla ett föredöme för hur vanligt folk kan organisera sig och skapa något kreativt och gott. Jag hoppas att jag någon gång kan hjälpa någon annan här inne som har blivit nödställd.

 

Tusen tack!

388519[/snapback]

 

 

 

Glad att det löste sig! :ThumbsUp:

 

Jo jag vet att det ej finns sträckor här! :elaktflin:

Men Eckerö känns så långt borta ändå fast jag är ej äkta ålänning från början! :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh... nu är jag up and running. Firefox, Thunderbird och Word funkar som de ska, och då klarar jag mig tills jag återvänder hem till sverige igen.

 

Dock har jag följande symptom:

 

System Preferences kraschar med jämna mellanrum

Mail startar inte

Finder strular... eh... där uppe i högra hörnet blinkar alla småikoner fram och tillbaka.

Det går inte att läsa blanka CDRskivor... de måste tvångsutmatas

 

Well... jag överlever tills jag kommer i närheten av en extern HD och en pantherskiva *glad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig till slut :D

ibland räcker det med att ersätta de som krånglar

 

och i bland måste man leta efter dolda filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh... nu är jag up and running. Firefox, Thunderbird och Word funkar som de ska, och då klarar jag mig tills jag återvänder hem till sverige igen.

 

Dock har jag följande symptom:

 

System Preferences kraschar med jämna mellanrum

Mail startar inte

Finder strular... eh... där uppe i högra hörnet blinkar alla småikoner fram och tillbaka.

Det går inte att läsa blanka CDRskivor... de måste tvångsutmatas

 

Well... jag överlever tills jag kommer i närheten av en extern HD och en pantherskiva *glad*

388566[/snapback]

 

 

Kasta plistfilerna för Mail

Köra Reparera Skivbehörigheter behöver jag väl inte säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasta plistfilerna för Mail

Köra Reparera Skivbehörigheter behöver jag väl inte säga

388670[/snapback]

 

Har kastat plistfiler till papperskorgen fyllnade och reparerat skivbehörigheter i evigheter. Men jag tror att min lilla utsvävning inte har så många utvägar förutom ominstallation. Skam den som ger sig, men de viktigaste programmen funkar iallafall. Att rekommendera är Thunderbird med Tiger Mail skin. Ser ut som Mail men funkar som TB.

 

Jag ska trixa mera... så ser jag vad som händer. om en vecka har jag pantherskiva och backupmöjligheter. Har spelat in sjukt mycket i iMovie över sommaren som jag bara inte får gå miste om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...