Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råkade installera Intelkod på PPC


mono_cut

Rekommendera Poster

Nu kommer ett mycket konstigt problem som jag har klantat till ordentligt.

 

Jag satt och slosurfade lite och tankte att jag skulle installera detta hack pa min g4 med 10.3.9

 

http://forum.osx86project.org/index.php?sh...12entry118012

 

klantig som jag var lyckades jag installera intelkod pa min ppc maskin... och helvetet brot los. Nu funkar inte tangentbord eller mus... Jag har lyckats hacka mig in genom att installera en extern mus och sen dra igang VNC server. Dessa rader skriver jag pa min mac fast genom en PC. jag kan alltsa anvanda datorn genom en tunnel.

 

Det finns en avinstallerare i traden ovan... men den verkar bara funka genom Tiger. Nu sitter jag med panther och paketen

 

AppleADBKeyboard.kext

Apple ADBMouse.kext

 

har slutat fungera.

 

Jag har ingen pantherskiva med mig da jag ar pa resande fot. Kan iofs ordna host host en tigerskiva fort for som nodlosning. men det basta vore om det gick utan att installera om.

 

Shit va klantig jag ar... min hjarna maste varit fried...

 

Nagon som kan knacka denna not

 

_hur fasen far man svensk layout over vnc forresten.... jag blir galen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm... har googlat runt som en galning.

 

skulle kanske kunna funka om jag bara hittade nya AppleADBKeyboard.kext

Apple ADBMouse.kext

 

om nagon har 10.3.9 och PPC... givetbvis... sa far ni jattegarna maila dessa tva filer till mig pa christopher.kullenberg (at) gmail.com

 

min ibook gar pa konstgjord vnc-andning... please help meeeee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist du...

Har en polare som har 10.3.9

Ska kolla om han inte kan skicka filerna till mig senare ikväll. Jag skickar dom till dig isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist du...

Har en polare som har 10.3.9

Ska kolla om han inte kan skicka filerna till mig senare ikväll. Jag skickar dom till dig isåfall.

388179[/snapback]

 

Tack. det skulle vara jattesnallt! Hoppas att det kan losa mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit va klantig jag ar... min hjarna maste varit fried...

388144[/snapback]

Jag kan bara hålla med till fullo. ;)

 

Installera ett hack ute på resande fot, utan backup, utan systemskivor och bevisligen utan förstånd. :dumstrut:

 

Har också bara Tiger så jag kan tyvärr inte heller hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

why mess with perfection?

388213[/snapback]

 

MacOS ar tyvarr inte perfekt. Mycket funktionalitet maste hackas fram om man vill anvanda hardvaran fullt ut. Ex screen spanning doctor for att fa full upplosning osv. Eller stanga av olika call home funktioner osv. Mac os ar varldens basta operativsystem, men det hade blivit annu battre om det hade samma oppenhet som Linux. Som tur ar finns det manga hackers dar ute som gillar Mac OS och som satter slutanvandaren i fokus.

 

Sen att det finns folk som klantar till det ... alltsa jag :elaktflin: ar ju en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacOS ar tyvarr inte perfekt. Mycket funktionalitet maste hackas fram om man vill anvanda hardvaran fullt ut. Ex screen spanning doctor for att fa full upplosning osv. Eller stanga av olika call home funktioner osv. Mac os ar varldens basta operativsystem, men det hade blivit annu battre om det hade samma oppenhet som Linux. Som tur ar finns det manga hackers dar ute som gillar Mac OS och som satter slutanvandaren i fokus.

 

Sen att det finns folk som klantar till det ... alltsa jag  :elaktflin: ar ju en annan femma.

388226[/snapback]

 

Hackers?...Mac OS, konstig kombination de där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller stänga av olika call home funktioner

388226[/snapback]

 

Det är väl det Little Snitch är till för! :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hackers?...Mac OS, konstig kombination de där :)

388299[/snapback]

Vad är det för konstigt med det? Jag är själv gammal hacker, och kör Mac.

Vad tycker du att en hacker ska köra då? Windows, Linux, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för konstigt med det? Jag är själv gammal hacker, och kör Mac.

Vad tycker du att en hacker ska köra då? Windows, Linux, eller?

388323[/snapback]

 

Mac is a hacker computer :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. det skulle vara jattesnallt! Hoppas att det kan losa mitt problem.

388198[/snapback]

 

Min polare säger att dom där filerna inte finns på hans dator :fundersam:

Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig... :deppig:

Hoppas att du kan lösa problemet på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min polare säger att dom där filerna inte finns på hans dator :fundersam:

388417[/snapback]

Om han bara sökte efter dem så brukar sökprogrammen inte söka i systemmapparna (som brukar vara osynliga). Man måste gå in i mappen. Enklast i Terminalen, eller i Finders "Gå"-meny:"Gå till mapp".

Vet tyvärr inte vilken mapp som .kext-filerna ska ligga i, men det finns säkert unix-kunniga på forumet som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filerna ligger i system.library.extensions

 

Jag blir tokig! Finns det nagon pa Aland som har en pantherskiva jag kan lana. Jag sitter fast har mitt i Ostersjon med en sunkig VNCconnection som enda vag in i min burk.

 

Jag bjuder den som har en pantherskiva pa aland pa restaurangmiddag pa Eckero, Aland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filerna ligger i system.library.extensions

 

Jag blir tokig! Finns det nagon pa Aland som har en pantherskiva jag kan lana. Jag sitter fast har mitt i Ostersjon med en sunkig VNCconnection som enda vag in i min burk.

 

Jag bjuder den som har en pantherskiva pa aland pa restaurangmiddag pa Eckero, Aland!

388468[/snapback]

 

haha jasså du är från Åland! :skondans:

 

Det är jag och KelloG med!

 

Kellog, du råkar inte ha en sådan skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.3 och 10.4 har jag! men 3 är för ibook och 4 passar till alla! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jasså du är från Åland!  :skondans:

 

Det är jag och KelloG med!

 

Kellog, du råkar inte ha en sådan skiva?

388469[/snapback]

 

Nej, jag ar inte fran Aland. Men jag jobbar pa Hotel Elvira pa Eckero over sommaren for att finansiera mina doktorandstudier i Goteborg. Min mor daremot ar skriven pa Aland och ager hotellet jag jobbar pa. Vi har oppet wlan sa kom garna hit med era macar och surfa. Fast ni har ju bevisligen internet hemma redan. hehe... men jag kan kanske ge tio procents rabatt i baren for macintoshagare...heheheh... fast jag kan inget lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.3 och 10.4 har jag! men 3 är för ibook och 4 passar till alla! :)

388475[/snapback]

 

Jag har en 1.2 mhz ibook. Tror du den skivan funkar pa min dator. Jag kanske kan radda datorn genom att bara dra over kext.filerna.... eller sa far jag kora en nyinstallation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket vanlig sjal har mailat over kextfilerna till mig fast fran en tiger retail skiva. Tror ni att jag vagar skriva over de gamla korrupta filerna med dessa eller kommer min dator att do ordentligt nu. jag har ingen extern hdd att backa upp pa....(radd(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 1.2 mhz ibook. Tror du den skivan funkar pa min dator. Jag kanske kan radda datorn genom att bara dra over kext.filerna.... eller sa far jag kora en nyinstallation...

388479[/snapback]

 

Det kan jag ej uttala mig om men är rädd att den kan vara låst för 800mhz processor! :deppig:

men du är ej på väg nåt till Mariehamn under måndagen? Bör ute i saltvik så det är en jäkla bit att ta sig ut till Eckerö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kopierat over kextfilerna nu. och startat om. men ingen forbattring. men jag maste nog reparera skivbehorigheter forst och starta om... hoppas....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag ej uttala mig om men är rädd att den kan vara låst för 800mhz processor! :deppig:

men du är ej på väg nåt till Mariehamn under måndagen? Bör ute i saltvik så det är en jäkla bit att ta sig ut till Eckerö!

388500[/snapback]

Vi får hoppas att Guzz löste problemet för mono_cut ^_^

 

i annat fall så får ni näl träffas på ett lämligt sätt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...