sweCK Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 frågan är enkel . älskade mspaint från windows oldies. var hittar jag mac spacade utgåva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mykos Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Gimp är en freeware för enklare bildbehandling och retusch. Har inte provat själv men det brukar rekomenderas av många. http://www.gimp.org/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
aermartin Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 fan jag älskade paint, finns inget program photoshp eller gimp som kan erätta det )= och då har jag använt ovannämda rätt mycket. självpoträt i mspaint av mig. jag önskar mac os x kunde haft ett lika enkelt. o "crispigt" ritprogram. eller så får man rita mspaint när man r hemma hos föräldrarna på mi 500mhz pc, med hör o häpna ett geforce fx kort i sig hehe ^^. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mykos Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Jag kan inte teckna men härmade ditt porträtt i Appleworks punktgrafikläge. "förlåt" har du testat Appleworks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grobros Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 http://www.frykholm.se/rita.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
aermartin Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 wöööuw rita såg skoj ut (= .. fast det har inte riktigt det där mspaint aktiga.. ser mer ut som vektorbaserat, ala macromedia. nåja.. tack för tipset ska tanka hem o prova , Rita (= Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burnet Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 frågan är enkel . älskade mspaint från windows oldies. var hittar jag mac spacade utgåva? 387998[/snapback] Då tycker jag att du ska prova Teal...tror det finns på macupdate.com Lite mer grejer än paint... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flipmo Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Testa Seashore från OpenSourceMac Lycka till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.