Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Veronica Mars


adam.filipson

Rekommendera Poster

adam.filipson

Apple använder sig av produktplacering, men hur tänkte de i tv-serien Veronica Mars?

Detta är bara ett exempel, finns fler.

Men jag valde detta.

post-6280-1155846765.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

I USA är man väldigt noga med att storföretag inte skall få någonting gratis så om man inte betalat produktplaceringen så syns inte en logga i bild heller.

 

I SVT brukar man också klistra över Apples logga i de fall man använt appledatorer i studion men då gör man det naturligtvis av själet att man inte får ha reklam. Man brukar klistra på programsymbolen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Fult. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare avsnitt av Veronica Mars så syntes loggan tydligt och klart... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..kanske slutade apple betala? e ganska vanligt med klisterlappar pa appleburkarna, har for mig alias gor det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Vad är Veronica Mars?

387570[/snapback]

Veronica Mars är en mycket bra ungdomsserie om Veronica Mars som är en detektiv på sin farsas detektivbyrå. Rätt udda faktiskt med tanke på att hon går i High School. Det var hennes bästa kompis som blev mördad och då beslutade hon sig för att ta reda på vem den riktige mördaren var och hon blev detektiv liksom sin far redan var!. I sista avsnittet som gick på SVT2 vilket var säsong 1 fick man reda på vem mördaren var. Nästa säsong börjar snart på SVT2 igen den gick Torsdagar 20.00. http://www.imdb.com/title/tt0412253/

 

Just nu går på den tiden den sista säsongen av Mitt liv Som Död(Dead Like Me) också det en mycket bra mycket udda serie som även går Tisdagar 20.00 SVT2. Tyvärr blev den serien kortvarig och bara 2 säsonger gjordes av någon otrolig anledning trots att seren var mycket populär!. http://www.imdb.com/title/tt0348913/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en till tråd om detta som startades häromdagen.

 

Det är inte bara apples datorer som får klistermärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...