Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ljudredigerare?

Moa_A

Recommended Posts

O'hoj,

Skulle bli glad för lite tips om en ljudredigerare för intel mac!

behöver ett smidigt program för att klippa i ljudfiler

/Moa

Funkar det inte med GarageBand? Tycker jag är det smidigaste. Annars finns det ju Audacity som är lite mer komplicerat men grymt bra!

aha, har inte använt garageband, så jag fattade inte att det funkade för ljudredigering.

Det går altså att öppna en aiff-fil, klippa ner den, välja spara och stänga samma fil?

jag lyckas dra in ljudfiler till ljudspår i garageband, men då hamnar de ju liksom i ett "projekt"...?

aha, har inte använt garageband, så jag fattade inte att det funkade för ljudredigering.

Det går altså att öppna en aiff-fil, klippa ner den, välja spara och stänga samma fil?

jag lyckas dra in ljudfiler till ljudspår i garageband, men då hamnar de ju liksom i ett "projekt"...?

387169[/snapback]

Du får skapa ett projekt där du kan ha flera spår, om du behöver. Klipp och klistra i spåren som du vill. Bruka vara smidigare att klippa ut delar än radera dem, för radera har av någon anledning inget kortkommando. Arbeta parallellt i huvudfönstret och infofönstret underst för att göra det du bevhöver. När du är klar väljer du exportera och skicka till iTunes (sitter vid PC nu, så ser inte vad menyerna heter egentligen. Tredje menyvalet från höger tror jag) så får du upp en aiff-fil i Itunes spellista.

Du kan välja spellista filen ska hamna i under inställningar i Garageband.

Hoppas det funkar fint för dig!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...