Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörlurskontakt Glappar


Kabo

Rekommendera Poster

Hörlurskontakterna går sönder på löpande band. Det blir nött precis i övergången mellan kontakten och kabeln. Vi har testat både riktigt billiga och dyrare lurar- de billiga går sönder fortare men "koss porta pro" har också pajat på mindre än ett år.

Finns det nåt fiffigt sätt att:

1. Undvika problemet

2. Laga när det uppstår. (skulle gärna vilja ha "kossarna" kvar för dom är bra i övrigt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hörlurskontakt i iPod Shuffle (alltså inne i spelaren) har också fått sig en märkligt törn. När man har hörlurskontakten helt inne så funkar bara en kanal men drar man ut kontakten blir det stereo igen. Men man kan ju inte springa runt och hålla kontakten nästan i. Någon som vet om man kan laga det? Funderar på om det är någon bleckplåt elle så inne i kontakten som blivit skev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett par Koss Porta Pro utbytta en gång för just kabelbrott. Det nya paret höll bara i någon månad, sen började de också att glappa! Jag undrar om inte just detta är ett problem med just den luren. För jag är allt annat än oförsiktig med mina grejer…

 

 

 

Hörlurskontakterna går sönder på löpande band. Det blir nött precis i övergången mellan kontakten och kabeln. Vi har testat både riktigt billiga och dyrare lurar- de billiga går sönder fortare men "koss porta pro" har också pajat på mindre än ett år.

Finns det nåt fiffigt sätt att:

1. Undvika problemet

2. Laga när det uppstår. (skulle gärna vilja ha "kossarna" kvar för dom är bra i övrigt)

386905[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hörlurskontakt i iPod Shuffle (alltså inne i spelaren) har också fått sig en märkligt törn. När man har hörlurskontakten helt inne så funkar bara en kanal men drar man ut kontakten blir det stereo igen. Men man kan ju inte springa runt och hålla kontakten nästan i. Någon som vet om man kan laga det? Funderar på om det är någon bleckplåt elle så inne i kontakten som blivit skev.

386908[/snapback]

Det har jag råkat ut för i en sandisc. Jag tog isär den och kunde böja tillbaka en fjäder som blivit intryckt.

Påstås uppstå om man har för tunga pluggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Kjellocompani eller Hobbex som har haft en "lödbar" kontakt till just hörlurar! och den är BÄTTRE än orginalet!

 

Har testat ljudkort med den ock hör det fanns LJUD! som någon trodde var DÖD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...