Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1 Terabyte På 3,5" Disk


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ni missade väl inte detta på MacWorlds sida

 

Blir fantastiskt den dag man slipper en "stor" klumpig hårddisk i den bärbara datorn. :skondans:

Hur tunn kan den bli då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni missade väl inte detta på MacWorlds sida

 

Blir fantastiskt den dag man slipper en "stor" klumpig hårddisk i den bärbara datorn.  :skondans:

Hur tunn  kan den bli då?

386745[/snapback]

Du menar väl: Det blir fantastiskt när man kan få plats med alla filer man behöver, även i en bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det med, men jag tror att när den mekaniska hårddisken försvinner, och det blir tunnare pryl, som förhoppningsvis inte alstrar en massa värme, för då är det ingen vits med det hela.

 

Några hekto lättare blir väl en bärbar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar väl: Det blir fantastiskt när man kan få plats med alla filer man behöver, även i en bärbar dator.

386750[/snapback]

Du menar väl: Det blir fantastiskt att få plats med nästan alla filer( som var och en minst fördubblats i storlek mot nu) på den bärbara. :P

 

Hårddiskarna får mer utrymme- filer och program tar större plats.

 

Men om en hårddisk kan bli lättare vore verkligen toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Tydligen ska det inom kort (ett par år kanske) gå att få in en terabyte även på en 2,5"-disk. Perpendicular-tekniken ska kunna tiodubbla mängden data på disken. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där perpendicular-tekniken då, gör den nån skillnad för tillförlitligheten då? Törs man gissa på att när allt miniatyriseras mera att några bit försvinner och förvanskas lättare då? Eller är det lika (o)säkert men bara mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Den där perpendicular-tekniken då, gör den nån skillnad för tillförlitligheten då? Törs man gissa på att när allt miniatyriseras mera att några bit försvinner och förvanskas lättare då? Eller är det lika (o)säkert men bara mindre?

386879[/snapback]

 

Nu i början blir det ju mer utrymme mellan bitarna. Vad jag vet kan de flippa iväg varandra, så de nya perpendicular-diskarna bör vara säkrare tills vidare, innan man knökar ihop bitarna tätt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, vill någon förklara för blåsa jag, vad texten egentligen handlade om.

Vadå så hårddisken kommer bli en cd-r skiva eller vadå? :S

Stod ju nånting om R/W och blabla, så kan någon förklara på svenska till mig? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i början blir det ju mer utrymme mellan bitarna. Vad jag vet kan de flippa iväg varandra, så de nya perpendicular-diskarna bör vara säkrare tills vidare, innan man knökar ihop bitarna tätt igen.

386998[/snapback]

Det vore ju bra om man kunde formatera dom som man ville ha, mer utrymme eller för säkrare lagring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...