Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köpa Imac..

Höger sko

Recommended Posts

Hej alla!

Jag ska köpa en ny iMac 20" men funderar på om dom kanske ska släppa en ny version på Apple expo. Eller är det så att det kanske är bara iPoden som är gammal nog att bli uppdaterad?

Hur länge du än väntar så kommer det alltid en ny efter.

Köp nu och var glad. :ThumbsUp:

Köp när du behöver, om du inte har så mycket pengar att du kan köpa när du vill! :P

hehe va jobbig ni är! :P

jag vill ju inte bli blåst igen som förra gången jag köpte en iMac (G5 iSight) och någon vecka därefter kom den med intel...

jag väntar nog..

Du får ge dig till tåls då.. :D

Jag hamnade i samma dilemma när jag köpte min iMac G5. Jag tyckte att uppdateringarna hade duggat relativt tätt och var säker på att den jag beställt skulle gälla som ny i åtminstone några månader. Fick så hem datorn nöjd och glad, packade upp den och loggade in för att kolla kvällens Mac-nyheter, det föll sig nämligen så att samma kväll var det keynote och gissa om jag skrek när Apple samma kväll släppte iMac G5 iSight..

Hursomhelst så blev jag tillräckligt förbannad för att ringa upp Apple Store och undra varför de sålt en gammal modell till mig, ;) tänkte att kanske de bjuder på nåt tröstpris till en total looser. När killen i telefon sa att -Vill du hellre ha den nya så skickar vi givetvis den istället! Då var jag glad att jag handlat på Apple Store..

Men köp när du verkligen behöver!

jag vill ju inte bli blåst igen som förra gången jag köpte en iMac (G5 iSight) och någon vecka därefter kom den med intel...

386588[/snapback]

Jag önskar jag hade köpt en iMac G5 medan den fanns. Jag har högvis med program som går i Classic (program som alltså inte finns till OS X).

Jag hamnade i samma dilemma när jag köpte min iMac G5. Jag tyckte att uppdateringarna hade duggat relativt tätt och var säker på att den jag beställt skulle gälla som ny i åtminstone några månader. Fick så hem datorn nöjd och glad, packade upp den och loggade in för att kolla kvällens Mac-nyheter, det föll sig nämligen så att samma kväll var det keynote och gissa om jag skrek när Apple samma kväll släppte iMac G5 iSight..

Hursomhelst så blev jag tillräckligt förbannad för att ringa upp Apple Store och undra varför de sålt en gammal modell till mig,  ;)  tänkte att kanske de bjuder på nåt tröstpris till en total looser. När killen i telefon sa att -Vill du hellre ha den nya så skickar vi givetvis den istället! Då var jag glad att jag handlat på Apple Store..

Men köp när du verkligen behöver!

386607[/snapback]

Jag hade beställt en HemPC strax efter när rev 2 kom och höll på att dö när iSightMacen kom. Men som tur var så dröjde leveranserna så länge att jag fick den nyare, bara för att gnissla tänder när Intel-iMacen kom.................... :deppig: Då ville jag :byrakrat: men ingen skulle bry sig...

Hej alla!

Jag ska köpa en ny iMac 20" men funderar på om dom kanske ska släppa en ny version på Apple expo. Eller är det så att det kanske är bara iPoden som är gammal nog att bli uppdaterad?

386545[/snapback]

Ja du... det vet bara Steve... men det är aldrig fel att vänta in ett större evenemang. Annars gäller den gamla devisen: Om du behöver en dator så köp. Det är ALLTID fel tid att köpa.... :skondans:

Jag köpte min iMac G5 iSight när Intelmacarna introducerats. Fantastiskt fin dator, passar mig perfekt och kommer att hålla länge än. Grymt nöjd. Jag låter IntelMacarna mogna lite innan det är dags att byta. Har hitills inte hört något om dom nya som gjort mig besviken på min "gamla" iMac, snarare tvärtom. :wub:

Nu går det väl inte att hitta iMac G5 iSight längre, synd för det är en dator som jag starkt rekommenderar. Intel-eran kommer, men det känns inte nödvändigt att konvertera nu.

Men som svar på din undran tycker jag: köp nu!! Det är precis som Poca säger " Hur länge du än väntar så kommer det alltid en ny efter."

Höger Sko, du kan ju fynda genom om att köpa en iMac G5..så länge

hehe va jobbig ni är! :P

jag väntar nog..

386588[/snapback]

Blev din nya dator sämre då, när det kom en ännu nyare? :P

Jag köpte min iMac G5 iSight när Intelmacarna introducerats. Fantastiskt fin dator, passar mig perfekt och kommer att hålla länge än. Grymt nöjd. Jag låter IntelMacarna mogna lite innan det är dags att byta. Har hitills inte hört något om dom nya som gjort mig besviken på min "gamla" iMac, snarare tvärtom. :wub:

Nu går det väl inte att hitta iMac G5 iSight längre, synd för det är en dator som jag starkt rekommenderar. Intel-eran kommer, men det känns inte nödvändigt att konvertera nu.

Men som svar på din undran tycker jag: köp nu!! Det är precis som Poca säger "  Hur länge du än väntar så kommer det alltid en ny efter."

386671[/snapback]

Håller helt med. Väl beprövad teknik och version. Jag tycker för det mesta att Apple följer ett tydligt mönster; en ny produkt lanseras och marknadsförs mycket på design & innovation men med en hel del brister. Andra versionen är redan betydligt bättre utrustad och beprövad. Se t ex skillnaden på den första iMacen och jämför med de färgglada iMacarna eller för att ta ett färskare exempel:

Mac Mini: Nu finns det plötsligt 2 minnesplatser, fler portar, Front Row mm.

tja, svar till många här så kan jag meddela att det fortfarande finns nya iMac G5:or att köpa.. inte hoss apple dock men väl hoss återförsäljare..

var gällande köpet av en ny iMac med intel så tror jag faktiskt att jag väntar.. jag menar.. jag har ju en bra dator nu (iMac G5 20" iSight) och kan ju klara mig med den ett tag till..

situationen är sådan att i min familj så kör alla mac förutom min lillebror som kör pc och hans datorer får nätverket att slockna hela tiden.. så vi tänkte att vi skulle slänga hans datorer och han fick min mot att jag fick en ny.. då tänker ni nog att jag är kräsen som blir erbjuden en ny dator men ändå vill vänta ett tag :P

men jag känner att det bara skulle vara så onödigt att köpa en ny dator och vips! 3 veckor senare kommer det en bättre för samma (om inte reducerat) pris.

tja, svar till många här så kan jag meddela att det fortfarande finns nya iMac G5:or att köpa.. inte hoss apple dock men väl hoss återförsäljare..

var gällande köpet av en ny iMac med intel så tror jag faktiskt att jag väntar.. jag menar.. jag har ju en bra dator nu (iMac G5 20" iSight) och kan ju klara mig med den ett tag till..

situationen är sådan att i min familj så kör alla mac förutom min lillebror som kör pc och hans datorer får nätverket att slockna hela tiden.. så vi tänkte att vi skulle slänga hans datorer och han fick min mot att jag fick en ny.. då tänker ni nog att jag är kräsen som blir erbjuden en ny dator men ändå vill vänta ett tag :P

men jag känner att det bara skulle vara så onödigt att köpa en ny dator och vips! 3 veckor senare kommer det en bättre för samma (om inte reducerat) pris.

386887[/snapback]

Den som väntar på något gott i datorvärden väntar alltid för länge och aldrig för länge. När det är dags så är det... plötsligt köper man när man minst av allt väntar det själv. :skondans:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...