Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har Apple kvar att göra


Hunter_78

Rekommendera Poster

För att få större marknadsandelar tror jag hellre att man måste anpassa sitt utbud så det finns alternativ som passar den del av befolkningen som hellre väljer PC. Det innebär fler "bygga-själv-alternativ" bl a. Men det verkar inte vara Apples målgrupp i första hand. Windows på Mac är iaf ett steg på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Bra fråga är:

 

Skulle du själv, OM du hade en egen firma, gå i tankar om att expandera hela tiden.

 

Jag menar, man vill ju få den största möjliga vinsten. Och att expandera är inte alltid vägen dit. Troligen behövs det massor med fler aktörer, ägare och investerare för att få en firma som Apple att växa till en Dell.

 

Och då, i min mening, skulle den aktuella Apple (dvs ägarna, dom som tjänar pengar NU) inte tjäna mer, möjligen mindre. För då skulle det finnas fler som vill kalasa på semlan.

 

Och vill dom det?

 

Det är ju dom aktuella ägarna som styr firman, och inte framtiden. Dom vill inte att andra ska bli rika, dom vill själva bli rikare. Och dom tänker kortsiktigt, på sina pensionsdagar, om si sådär 20-30 år. Inte vad Apple ska vara om 100 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...