Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köpa svensk MacBook till Holland?

miccet

Recommended Posts

Jag vill ha en Macbook.

Nu återstår bara att få reda på om de kan skeppa ner en svensk Macbook till Holland där jag bor. Någon som har några sånna erfarenheter? MacOS är ju lite skit samma vilket språk det är på, men svenskt tangentbord är ett måste för min del. När jag hörde i en butik i Gävle sa de att det skulle gå bra (mot att jag betalade frakten, vilket man kan leva med), i holland var jag i Rotterdam och de skulle få någon att ringa upp mig men det har inte hänt. (Service leveln är mycket mindre i Holland än Sverige efter mina erfarenheter*)

------------------------------------------------------------------------

*Mina erfarenheter med det är att:

Min HP laptop började fläkten låta på, dvs lagret eller något sket sig. Jag skickade in den. Allt väl, de kom nästa dag och hämtade den. Efter ca 2.5v var den "klar" och skickades tillbaka. Vad de hade gjort var att de sket i min beskrivning där det stod att "IBLAND" får den till ett ljud som är mycket störande, inte alltid, utan de hade som deras standardpapper lyder installerat hollänskt windows på den, kört lite tester och inte gjort något mer. (datorn lät väl inte precis då lixom...).

-------------------------------------------------------------------------

hehe, du allt skeppas ju från holland (= mina apple grejjor kom från holland till sverige, det är ju värsta handelsnavet.

du borde ju lugnt kunna köpa en macbook internationellt o ta svenskt kb o svenskt os sen får det direkt till holland..

ist, för att börja köpa nått i sverigesom ändå gått via holland för att ta sig dit (=.

aja bara kolla upp, annars gå på apple.com/se, och se om du kan ta en holländsk adress som utskicknings.. alternativ kontakta dom på support o fråga.

känns som du kan spara en hel del dagar i leveranstid.

Håller med Aermartin, gå in på www.apple.se och kolla upp deras telefonnnummer ring sedan och prata med dom då brukar dom fixa till det mesta.

Jo jag ska nog ringa imorn och se om de kan fixa det. Undrar bara vilket pris som gäller. Den holländska versionen av samma dator och specs är ca € 100 billigare...

det är inga problem att få svensk KB var du än befinner dig..

Jag bor i Köpenhamn och jag fick det på svenska, men det är ett kvar, det måste vara standard konfigurationen på din dator.

Ta och ring supporten för det är bara de som kan fixa ett svensk kb till dig.

beställer du på nätet så kan de bara leverar till sverige.

Jag ringde till Apple idag. Vad de kan göra är att skicka en som är standard, dvs en man kan välja från hemsidan, utan att ändra något på den. Detta för att alla Macbooks i europa kommer till holland och de kan lägga i en svensk i paketet som ska till Holland.

Detta är inget alternativ för mig, jag vill ha 1Gb minne, och jag vill inte köpa en med 2x256 för att sedan byta ut ett minne.

En annan grej är att min flickvän är student i Holland och där kan vi få rabatt. Det kan jag inte i Sverige, eller på en Svensk laptop skickad till Holland.

Jag ringde sedan till Gävle, där jag bodde ett tag i Sverige. De fick till en laptop med 1Gb minne (1Gb x 1) för ca 14 000 med 60 Gb hdd. Det skulle ta flera veckor att få in en 80 Gb hdd. Skiter jag i det.

Jag har bestämt mig för att köpa en internationell Mac. Skitsamma. Jag kommer även spara en massa pengar på det. Ca 200 euro faktiskt, med studentrabatt och utan frakt och att en svensk Mac faktiskt är dyrare av någon anledning.

Men jag är glad ändå och ska ta helgen på mig att fundera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...