Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Virusvarning igen


Pocahontas

Rekommendera Poster

Så var det dags igen att hissa varningsflagg, nu kommer det ett virus som vill tömma ditt bankkonto..om du sitter vid en PC :w00t:

 

Vi andra läser mailen som vanligt :whistling:

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...9665&categID=75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fullkomligt unnderbart... :P

 

det enda som får mig lite orolig är ju att det de fakto är lätt att manuvrera in på WIndowspartitionen när man har installerat en sådan på sin kära Mac... om det kommer indikationer på att det skulle gå att göra ett virus som tar sig in bakvägen till en Mac då...

 

åker WINXP UT!!! :lol:

 

Virus är verkligen MYCKET värre än jag trodde på den plattformen. Jag trodde min storebror, som kör pc... var lite rabiat när han hade dubbla brandväggar och tung virusbevakning... men NEJ!!!

 

PC killarna måste, precis som vi, vara lika roade av denna plåga... annars skulle dom ju vara hos oss snabbt som attan :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick 3 st av dessa mail igår. Ett av dessa kom till en PC som används av en veritabel novis. Som tur var kollade jag mailen och slängde fanskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard

Jag gillar den här typen av virus. Det är som med bantningsplåstren som Aftonbladet skrev om häromdagen där plåstren ska dra ut fett genom fotsulorna när man sover. Tänk att folk är så förbannat korkade, om man tror på vad som står i mailet förtjänar man inget annat än att bli lurad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...