Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto-mystik


laban

Rekommendera Poster

Har fört över sommarens bilder till iPhotobiblioteket, både mitt eget och sambons. I mitt bibliotek är ca 90% av bilderna grå med en ljusgrå ram och ett utropstecken i mitten då jag markerar redigeringsläge. Mycket mystiskt, bilderna är ju identiska, på samma dator och ändå kan sambon få upp bilderna (alla!) i redigeringsläge men inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just i det här fallet var det enkelt att rädda bilderna (kopiera till USB-minne från sambons bibliotek och importera till mitt eget) men... Jag undrar fortfarande varför det blev som det blev och vad jag ska göra om detta sker utan att jag har bilderna någon annanstans. Helt klart kommer jag aldrig mer radera minneskortet med automatik när jag importerar från kameran. Och backup på allt kommer jag också att fortsätta med. Undrar om detta kan ske "när som helst"?

PS. Jag hade startat om datorn, kört skivverktyg, slängt plist-filer och startat iPhoto med äpple+kringla och byggt om. Allt utan resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte alls men du har inte råkat flytta el döpt om ngn mapp som har med iphoto att göra? Ja t ex hemmamappen eller hårddisken el nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...